• Loea

Bim juni 2020

Tyckfrihets skrev 2020-05-31 21:57:00 följande:

ÄL+7, inga symptom än så länge. Får se när jag börjar testa, blev lite lätt hysteri kring det förra månaden eftersom jag fick 2 spökstreck. Hoppas jag slipper det. Eller ja, hoppas jag får riktiga streck! :D

Men oj två spökstreck!? Hur långt innan bim var detta och hur såg dom ut liksom? Maximal otur ju..
  • Loea
    Lylls skrev 2020-06-01 06:49:32 följande:

Plussade igår på BIM! Ett svagt plus. Är mitt 10e försök och hade verkligen ställt in mig under månaden att det kommer inte bli nått denna gång heller - orkade nämligen inte att bli besviken igen. Har så svårt att ta in detta fortfarande. Ska ta ett nytt test imorgon. :)

Åh grattis!! Förstår att man försöker hålla nere förväntningarna och hoppet lite, tär på en så annars..

Gjorde ni något speciellt denna gången?
  • Loea
    Lylls skrev 2020-06-01 09:09:11 följande:

Tack snälla! Vi gjorde egentligen inget annorlunda. För 2 månader sen började vi att prova "SMEP - metoden" som jag hittade i en gammal tråd. Så vet inte om det kanske hjälpte oss.

Var tvungen att googla, hade aldrig hört uttrycket innan! Visste inte att det hade ett man men har läst om den "tekniken" innan. Kan tänka mig att det ger resultat! I min värld är det nästan en månad wasted att inte mäta ÄL alltså haha. Ändå sjukt att det bara är 1/4 chans att bli gravid till och med när man träffar in den..
  • Loea
    HanNa0315 skrev 2020-06-01 20:01:47 följande:

Ja vi var på ultraljud och fick beskedet att hjärtat slutat slå. Fick remiss till sjukhuset och tid dagen efter, där fick jag bestämma själv eftersom jag fått ett missfall tidigare som tog hårt. Förstår att det var en skitjobbig väntan tills kroppen kom igång ordentligt! Det tar ju tid och det är bara att vänta trots att man vill börja om. Vi hade berättat för de närmaste bara. Ni? När ska du testa?

Usch, förstår vad du menar. Moderkakan fastnade hos mig och jag är inte särskilt förtjust i gynstolar som innan så när dom skulle ta ut den så skrek jag bara rakt ut av smärta och storgrät verkligen. Var hemskt och vet inte om jag någonsin kommer kunna göra det i vaket tillstånd igen. Hoppas verkligen att det blir ett barn nästa gång av det.

Ja vi hade berättat för familj och närmare vänner hade vi berättat för bara några dagar innan. Tänkte att efter v10 var det bättre odds. Känner du någon stress över att andra lite undrar när ni kommer bli gravida igen?
  • Loea
    HanNa0315 skrev 2020-06-01 22:17:18 följande:

Åh vilken pärs! Jobbigt för er. Försök bearbeta det så gott det går så att det inte sätter spår och oro inför nästa graviditet. Nej, jag känner ingen stress över det. Om mina nära vänner som vet om det frågar så säger jag att jag inte är redo. Då slipper jag frågorna och pressen. Hur länge har ni försökt?

Ja man kommer ju oundvikligen hamna i gynstols-situationer under en graviditet också. Hoppas på att kunna fylla på med mer positiva minnen.

Vad skönt! Inför mina nära vänner och familj känner jag inte heller det, dom är alldeles för insatta och inkännande för att ens antyda med en blick men inför sambons vänner och familj känner jag mer stress. Ligger nog mycket i mitt huvud och att man inte vill få "oroliga" blickar om att oj oj hur går det för dom. Vi slutade med preventivmedel i höstas och fjärde månaden hittade vi ÄL och blev gravida så hoppas att det funkar liknande denna gången. Hade väldigt långa och oregelbundna cykler efter att jag slutat med preventivmedel och innan jag använde äl-stickor vart jag helt fel ute. Hur var det för er?
  • Loea
    Olivträdet skrev 2020-06-02 08:45:09 följande:

Bim-5

Tog detta imorse, men litar inte på något förrän det är bim och positivt hihi

Wow vad kul!! Hoppas det håller i sig :D ändå tydligt streck!
  • Loea
    Tyckfrihets skrev 2020-06-01 22:41:55 följande:

Japp, det var märkligt. Citerar mig själv från majtråden:

?ÄL +14. Samma visa idag som igår, negativt på morgonurin och spökstreck på eftermiddagen. Märkligt, har aldrig fått minsta lilla antydan till spökstreck på gravidkollens stickor tidigare. :S?

Det var svaga streck (och billiga stickor) men syntes för ögat på nära håll och på bild. Efter det var testerna negativa och mensen kom två dagar efter BIM. Får se vad som händer denna gång. :)

Men vad sjukt.. Man tycker ju att på morgonurin ska det ju synas om något. Hoppas du slipper det denna gången!
  • Loea
    Scrootie skrev 2020-06-01 20:30:07 följande:

Vet att det är några fler här i tråden som haft tidiga missfall, flera av er även nyligen. Får jag fråga hur lång tid det tog för er att få ägglossning igen?

Är nu på CD 18 efter mitt mf i maj, och har inte en tillstymmelse till äl-tecken eller någon form av utslag på äl-stickor. I vanliga fall börjar jag få äl-smärta omkring en vecka innan och ändringar i sekretet några dagar innan, tydlig och långsam stegring på stickor då testen alltid är positiva två dagar i rad för att sedan sjunka. Tempar även och ligger extremt låg denna månaden i basaltemp, snittar runt 36,2 och brukar snitta 36,5. Känner mig så besviken och uppgiven på kroppen just nu.

När jag fick missfall sa dom på sjukhuset att äl kan komma väldigt snart efter utdrivningen. Har inte kvar broschyren men kan ha stått 2 veckor efter. Jag blödde i typ 3 veckor så hade äl medans jag blödde (om det ens var någon) och sen fick jag mens efter ett kortare uppehåll. Nu denna gången kom äl tidigare än innan missfallet. Har något oregelbundna cykler men oftast är dom på 5 veckor, nu kommer den bara vara 4,5. Utslaget på äl var inte lika långt och tydligt som jag hade den gången jag blev gravid (enda gången jag mätt min ÄL) så vet inte om detta är en sån cykel då det bara känns som äl men att det ändå inte var någon. Hade alla symptom för äl men ägget kanske aldrig släppte, vem vet.

Förstår det alltså. Har varit/är så jävla besviken på min kropp. Kändes som om den lurade mig när den fortsatte bete sig gravid fast fostret redan var dött. Hade ju kunnat gå hur länge som helst så om jag inte hade gjort ett UL. Hemsk upplevelse både fysiskt och psykiskt att gå runt två veckor med ett dött foster i magen och sen få ut det genom att "sättas igång". Och sen blöda i all evighet och aldrig få starta om liksom. Så mycket tid min kropp slösade liksom.
  • Loea
    Scrootie skrev 2020-06-02 11:18:10 följande:

Usch förstår att det måste ha varit en fruktansvärt jobbig upplevelse. Även om jag själv blev jätteledsen av missfallet var jag ju ändå tacksam att det kom såpass tidigt och snabbt. Men man känner ju sig ändå 'lurad' på det hela. Och just den känslan efter när det känns som att inget funkar och att man aldrig kommer bli gravid igen. Men håller tummarna för att äl kommer snart i alla fall. Var befinner du dig i cykeln nu?

Ja om man ju måste ha missfall vill jag ha dom så tidigt som möjligt och att det bara startar av sig själv. Hade dock tyckt att det var ännu värre om det var så att jag gick runt och trodde att fostret levde när det egentligen var dött. Nu fick jag ist vänta på att få tid på sjukhuset.

Jag tror din äl kommer inom en vecka. Ev kanske du får som mig, typ mens men inte äl. Dom säger ju att man ska vänta en mens då det är bra om livmodern hinner dra ihop sig, dock kanske det bara gäller om man varit gravid i några veckor. Men väntan är alltid så jäkla mycket längre i sånna här sammanhanget, en dag känns ju som en vecka..

Jag är på ÄL+7 nu och tiden står ju typ stilla känns det som. Kollar mina appar flera gånger varje dag och skriver ner allt jag känner, om inte annat är det bra för att man lär sig något till nästa cykel iaf. Ska dessutom på en babyshower i helgen till en person som är gravid i exakt samma vecka som jag skulle varit vilket blivit extremt triggande för mig. Kan inte avgöra om det är dumt eller inte att testa innan det. Oavsett finns det risk att jag bryter ihop helt där, vilket både förstör för henne och mig.

Hur länge hade ni försökt innan missfallet?
  • Loea
    HanNa0315 skrev 2020-06-02 16:41:49 följande:

Det är goda resultat, så känn ingen stress. Läste någonstans att en graviditet uppstår i snitt efter ca 7 försök. Det kan ta lite tid för cykeln att bli normal efter preventivmedel. En kompis till mig hade oregelbunden cykel i två år! Jag äter Letrozol för att korta ner mina cykler och garanteras ägglossning. Hittills har det fungerat två gånger på 8 försök som tyvärr slutat i MF och MA.

Ja man kan iaf bli gravid, det borde vara en tröst men har svårt att ta till mig den känslan just nu. Garanterad ÄL låter ju bra! Gör ju att man optimerar tiden, sånt slöseri med en månad utan ÄL. Usch vad tråkigt.. Men då är det iaf så att ni kan bli gravida, tänker lite att er otur måste ju vara slut nu. Vill tro så om oss också, man vet ju att missfall är jättevanligt och nu kan man lite bocka av det. Det händer nästan alla men oftast händer det inte mängder med gånger för en person förutom i speciella fall men då får man ofta hjälp tillslut.
Svar på tråden Bim juni 2020