Bim juni 2020
ÄL+7, inga symptom än så länge. Får se när jag börjar testa, blev lite lätt hysteri kring det förra månaden eftersom jag fick 2 spökstreck. Hoppas jag slipper det. Eller ja, hoppas jag får riktiga streck! :D
ÄL+7, inga symptom än så länge. Får se när jag börjar testa, blev lite lätt hysteri kring det förra månaden eftersom jag fick 2 spökstreck. Hoppas jag slipper det. Eller ja, hoppas jag får riktiga streck! :D
Plussade igår på BIM! Ett svagt plus. Är mitt 10e försök och hade verkligen ställt in mig under månaden att det kommer inte bli nått denna gång heller - orkade nämligen inte att bli besviken igen. Har så svårt att ta in detta fortfarande. Ska ta ett nytt test imorgon. :)
Tack snälla! Vi gjorde egentligen inget annorlunda. För 2 månader sen började vi att prova "SMEP - metoden" som jag hittade i en gammal tråd. Så vet inte om det kanske hjälpte oss.
Ja vi var på ultraljud och fick beskedet att hjärtat slutat slå. Fick remiss till sjukhuset och tid dagen efter, där fick jag bestämma själv eftersom jag fått ett missfall tidigare som tog hårt. Förstår att det var en skitjobbig väntan tills kroppen kom igång ordentligt! Det tar ju tid och det är bara att vänta trots att man vill börja om. Vi hade berättat för de närmaste bara. Ni? När ska du testa?
Åh vilken pärs! Jobbigt för er. Försök bearbeta det så gott det går så att det inte sätter spår och oro inför nästa graviditet. Nej, jag känner ingen stress över det. Om mina nära vänner som vet om det frågar så säger jag att jag inte är redo. Då slipper jag frågorna och pressen. Hur länge har ni försökt?
Bim-5
Tog detta imorse, men litar inte på något förrän det är bim och positivt hihi
Japp, det var märkligt. Citerar mig själv från majtråden:
?ÄL +14. Samma visa idag som igår, negativt på morgonurin och spökstreck på eftermiddagen. Märkligt, har aldrig fått minsta lilla antydan till spökstreck på gravidkollens stickor tidigare. :S?
Det var svaga streck (och billiga stickor) men syntes för ögat på nära håll och på bild. Efter det var testerna negativa och mensen kom två dagar efter BIM. Får se vad som händer denna gång. :)
Vet att det är några fler här i tråden som haft tidiga missfall, flera av er även nyligen. Får jag fråga hur lång tid det tog för er att få ägglossning igen?
Är nu på CD 18 efter mitt mf i maj, och har inte en tillstymmelse till äl-tecken eller någon form av utslag på äl-stickor. I vanliga fall börjar jag få äl-smärta omkring en vecka innan och ändringar i sekretet några dagar innan, tydlig och långsam stegring på stickor då testen alltid är positiva två dagar i rad för att sedan sjunka. Tempar även och ligger extremt låg denna månaden i basaltemp, snittar runt 36,2 och brukar snitta 36,5. Känner mig så besviken och uppgiven på kroppen just nu.
Usch förstår att det måste ha varit en fruktansvärt jobbig upplevelse. Även om jag själv blev jätteledsen av missfallet var jag ju ändå tacksam att det kom såpass tidigt och snabbt. Men man känner ju sig ändå 'lurad' på det hela. Och just den känslan efter när det känns som att inget funkar och att man aldrig kommer bli gravid igen. Men håller tummarna för att äl kommer snart i alla fall. Var befinner du dig i cykeln nu?
Det är goda resultat, så känn ingen stress. Läste någonstans att en graviditet uppstår i snitt efter ca 7 försök. Det kan ta lite tid för cykeln att bli normal efter preventivmedel. En kompis till mig hade oregelbunden cykel i två år! Jag äter Letrozol för att korta ner mina cykler och garanteras ägglossning. Hittills har det fungerat två gånger på 8 försök som tyvärr slutat i MF och MA.