• Undrandee

Bim juni 2020

Sanal1 skrev 2020-06-05 14:19:32 följande:

När ration är 1.0 så är sträcken lika starka och rent tektiskt positivt, men har läst att vissa kan ha sin LH-topp på 0.8 och ägglossa därefter :)

Aha, det visste jag inte! Så då kan jag klassa dagens test som positivt eller? Haha är en riktig djungel dessa tester! :)
  • Undrandee
    Sanal1 skrev 2020-06-05 14:45:55 följande:

Ta du ett till ikväll om du har och se vilket håll det går åt.

Gud ja jag tycker det är svårt, försökte leta äggvitesekret denna gången och tyckte mig inte ha det när ÄL-test var positivt så därför intalat mig själv att det inte går denna månad...

Ja jag tänkte det.

Asså jag har aldrig det där sekretet! jag blir våtare liksom, typ som vatten men inget som liknar äggvita! Så jag har typ inget att gå på förutom dessa äl tester, men idag fick jag nog av att tyda dessa streck och ska gå och köpa mig clearblues digitala äl tester strax :)
  • Undrandee

Okej, kunde inte hålla mig från att köpa ett äl paket äl-tester från cb denna månad heller, och detta fick jag precis! :)

• Undrandee

Verkar ha haft min äl peak nu igår! Hade sex tidigt imorse..

Fick positivt på både clearblues digitala och rfsu:s vid 17.30 igår.

Undrar om vi hann träffa äl, vad tror ni??

• Undrandee
    Sanal1 skrev 2020-06-06 13:24:47 följande:

Tror du träffade den perfekt, håller alla tummar för er nu!

Tack det hoppas jag med nu, den här månaden blev det ett verkligen helhjärtat försök! :)
  • Undrandee

Men vad hände här!? Negativt rfsu test men cb's är fortfarande positivt idag...

Hur ska jag tolka det här nu då?

• Undrandee
    ESemlan84 skrev 2020-06-06 15:56:30 följande:

Hur såg strecken ut på cb testet när du tog ut det? Men tycker ändå RFSU testet är tydligt negativt.

Det var så gott som starkare än kontrollstrecket.
  • Undrandee
    ESemlan84 skrev 2020-06-06 16:15:11 följande:

Och du tog testen vid samma tillfälle?

Japp, samma urin på eftermiddagen
  • Undrandee
    ESemlan84 skrev 2020-06-06 16:40:35 följande:

Nä jag har ingen aning. Väldigt konstigt att du får så pass olika resultat. Har du tester så du kan testa vidare och se att det går ner på cb och fortsätter vara lågt på RFSU? Och fortsätt lägga in resultaten i premom för att se vad appen säger.

Funderar om jag kan ha haft rfsu testet i urinen för länge, för det hade jag på känn. Kontrollstrecket ser utspätt ut. Nä jag vet inte. Har flera tester jag tänkte testa med nu ikväll.
  • Undrandee
    Anonym (MA v8) skrev 2020-06-06 17:30:57 följande:

Men är det inte så att CB-digitalt visar maximal fertilitet under 48 h från att det först detekterats oavsett vad testet är? Och att man inte behöver testa mer efter första glada fasta gubben?

Är dock ingen expert på de där testerna :)

Men ni verkar ju ha fått till det på rätt tidpunkt, så nu är det bara hoppas :)

Hmm kanske är så? Nu vart jag nojjig över om vi hann, herregud man ska aldrig överanalysera alltså! :/
Svar på tråden Bim juni 2020