• Loea

Bim juni 2020

Scrootie skrev 2020-06-02 17:53:34 följande:

Ja jag håller med om att det ändå är det bästa om det ä då måste ske.

Får kanske hoppas på att överhuvudtaget få en äkta denna månaden, ser ju verkligen inte ljust ut för tillfället i alla fall. Ja tiden seglar ju sig verkligen fram, man blir ju extremt 'bra' på att vänta när man försöker göra barn. Känns som att det typ är det enda man gör, och ovissheten gör mig helt galen!

Vi hade försökt i 10 månader, så detta är 11e försöket nu :(

Hur länge har ni försökt?

Förstår vad du menar, man orkar inte med att inte veta tillslut. Om du fortsätter med borde du ju inte missa den om den kommer iaf :)

Fy då börjar man bli trött alltså.. Men man kanske börjar få in knycken nu iaf! Blev gravida på 4de försöker efter att ha slutat med preventivmedel, det var också första gången vi hittade ÄL. Hade tydligen väldigt långa och oregelbundna cykler utan ppiller så tog ett tag innan jag fattade att ÄL-stickor är en nödvändighet. Vem hade anat att det var så få dagar om året man faktiskt kan bli gravid liksom. Nu är det första försöket sen missfallet. Längtar bara tills man kan testa och få veta..
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-06-02 22:25:07 följande:

Jag försöker att satsa på det denna vecka då jag förväntas ha ägglossning nu men det är ganska jobbigt att dels vara ensam om det engagemanget, men också att inte kunna tala om att det är dags för äl nu och sex utan att han blir typ näst intill avtänd :(

Tycker verkligen inte det är fair av din partner att göra så här mot dig. Vill han inte ha barn eller har han bara inte fattat hur biologin funkar? Vissa män verkar ju tro att man kan under mensen och bli gravid typ.

Varken jag eller min sambo känner för att ligga sju dagar på raken men vi vill båda väldigt gärna ha barn. Tyvärr kan inte han ta mina ÄL-test åt mig eller analysera minsta känsla i min kropp, men det han kan göra är att bidra med sin del. Det är inte en person som ska göra allt jobb, det bådar inte gott till när barnet väl är här heller. Det vi gör för att mäta ÄL med stickor så vet vi vart vi ska fokusera våra försök, ingen idé att slösa med vår energi. Det viktigaste är att man träffar in ÄL, då har man iaf en chans. Jag delar min cykel med sambon och säger till när det börjar närma sig och när det är. Hade jag vart du hade jag tagit ett snack i lugn och ro med killen och frågat om han ens vill det här och om han isf vet vad det krävs. Du kan faktiskt inte bli gravid på egen hand bara så där. Eller jo det finns ju såklart andra som kan bidra med spermier om han inte känner för det. Som sagt känns det verkligen inte schysst mot dig (eller er, det finns ju fler med samma erfarenhet)
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-06-03 12:27:30 följande:

Hittade ett ÄLtest från rfsu och testade nyss (jag som lovat mig själv att inte äl testa mer...)

men visst är det negativt? teststrecket är liksom svagare än kontrollstrecket

Varför vill du inte ta test? Är ju typ säkraste metoden om man vill bli gravid.

Det är inte fullt fullt utslag men skulle säga rätt högt ändå. Antingen är du påväg mot äl eller så har du precis haft det. När tror du att du ska ha mens?
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-06-03 12:50:19 följande:

Jag har känt en sådan stress över testerna. Har bara använt clearblues digitala innan, aldrig dessa.

Jag hade rätt mycket vattniga flytningar i helgen men inte nu. Min mens är beräknad att komma den 17/6

Okej, då förstår jag. För min del ger testerna mig kontroll, då missar jag inte chansen liksom. Men förstår att för vissa ger det motsatt effekt. Men om jag ändå ska tänka på det här varje dag, analysera flytningar och hänga här på föräldraliv tänker jag att jag lika gärna kan ha lite konkret information att förhålla mig till också, inte bara gissningar. Men ibland behöver man verkligen en paus från alltihopa.

Jag använder en app som analyserar ens ÄL-test åt en, premom heter den. Tycker den är bra att logga information med, så kan man se tillbaka på tidigare månader och jämföra liksom.

Om du har en lutealfas på 14 dagar och bim 17de så är det ju rätt passande om du haft/har äl nu i dagarna :)
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-06-03 13:29:41 följande:

Jag har ingen aning om min äl och det gör mig tokig! För jag brukar alltid få 2 positiva omgångar under en cykel! Alltså första positiva stickan på cykeldag 12-13, sen igen på cykeldag 18-19! Så jag vet inte om min lutealfas är väldigt kort, för jag kan få mens bara 9-10 dagar efter sista positiva stickan, eller om jag faktiskt har äl första positiva, mrn då borde jag ju inte få positivt en vecka senare som jag får?!

Så jag har verkligen ingen koll på min cykel och det stressar mig att inte ha någon jäkla aning :/

Det låter ju onekligen lite speciellt! Sånt kan man garanterat få hjälp med hos gyn eller så. Förstår att det är stressande. Är ju stressande nog bara att försöka få barn och då att inte känna att det finns någon ordning på cykeln gör ju det inte lättare.

Det låter som att du har en något kortare lutealfas, sånt finns det också något mot. Hade jag varit du hade jag hört med ett proffs så kanske dom kan hjälpa en och ta bort lite av stressen.

Nu har jag aldrig testat cb ÄL-test men är det något utrymme för tolkning där? Tänker om det är så att det bara är en ökning första gången men fullt utslag andra gången?
  • Loea
    acge skrev 2020-06-03 15:00:30 följande:

ÄL10+ idag och det kliar i fingrarna att testa tidigt. Ska försöka hålla mig åtminstone till BIM. Igår började jag må smått illa till och från under dagen, känts likadant idag. Nu på förmiddagen började lätt molvärk, den har också vart till och från sedan dess. Brösten har ömmat sedan ÄL 6+.

Känns som att symtomen bådar gott men vill samtidigt inte hoppas för mycket. Rätt som det är kanske mensen kommer istället :/

Haha förstår vad du menar! Nu börjar den jobbiga perioden när det egentligen bara handlar om hur man är lagd. Jag vill inte heller testa för tidigt men många börjar ju redan ÄL+7. Är på ÄL+8 nu och det känns ju iaf som att man är över den första sega veckan.

Det låter ju som att du har många lovande symptom! :) är det sånt du inte brukar känna i vanliga fall?

Har också börjat känna av ett lätt illamående och har en ilande känsla vid livmodern och ljumskarna till och från. Men inga ömma bröst än för min del vilket är lite nedstående då jag hade det förra graviditeten, dock kommer jag inte riktigt ihåg när jag fick det heller.
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-06-03 15:11:16 följande:

Jag ringde gyn för någon månad sen och fick inget bra bemötande. Enligt henne behöver jag inte oroa mig, utan hålla ut tills det gått ett år. Hon kunde inte ens ge ett svar på varför jag hade sådana här besvär. Dock kunde hon lova att jag kommer bli gravid till sommaren/hösten bara för att jag haft 2 missfall förra året... Nu i corona tider vill dom inte ens ha in några patienter för kontroll. Så att inte ens ha stöd av sjukvården känns bara meningslöst.

Har köpt progesteronkräm som jag ska testa nästa cykel om nu inte jag blir gravid denna månad heller.

Jag brukar ju få positivt resultat på äl tester vid denna tid i månaden, men inte nu verkar det som.

Som sagt, jag är väldigt förvirrad.

Får väl annars bara köra på regelbundet sex så gott jag kan få till det.

Men fy vad dåligt. Det är ju skolboksexempel på sånt man borde få stöd för.

Låter som att du har en bra strategi iaf och nu kanske progesteronkrämen kanske kan hjälpa om det blir en till omgång. Håller tummarna för dig!
  • Loea
    acge skrev 2020-06-03 15:46:06 följande:

Haha ja dessa sista dagar innan BIM är så jobbiga. Hjärnan går på högvarv och analyserar trots att man försöker att tänka på annat.

Nää inte direkt symtom som jag brukar ha. I vanliga fall har jag sällan ont i brösten veckan innan mens. Molvärken brukar komma en halv dag innan själva mensen.

Graviditeter verkar ju kunna se olika ut från gång till gång, så att brösten inte ömmar behöver ju inte betyda någonting. Denna gång kanske du inte upplever det eller så kommer det senare (:.

Ja visst kan det vara så. Man pendlar säkert 20 gånger om dagen mellan total övertygelse om att jag är gravid och inte gravid. Vill bara att tiden ska gå nu!
  • Loea
    Leia123 skrev 2020-06-04 06:05:35 följande:

Tagit ett nytt test idag på bimdagen och tycker mig se ett väldigt svagt streck ;) men vet inte om det är inbillning..

Vilket typ av test är det? På bim borde ett streck vara mer självklart än det där. Men testa imorgon också och se om det ökar något. Kan med väldigt väldigt god vilja ana en skugga på bild två.
  • Loea
    rutins skrev 2020-06-04 09:00:21 följande:

ÄL+10 hade extremt molvärk hela dagen igår samt att det igår började ömma runt musklerna i armhålorna och smärtor runt brösten. Flytningar har egentligen kommer mer eller mindre hela tiden men idag var de pyyyyyyyyyttelite bruna och pyyyyyyttelite blod? Alltså minimalt.  

Vad betyder de??? har inte BIM före 9/6. 

Har aldrig haft så mycket känningar i nedre delen av magen, molvärk och ont i ljumskar tidigare. Detta har pågått i över en vecka nu. Så kopplar det till att något är annorlunda, dock är jag 10000% beredd på att mensen kommer och allt är som "vanligt" igen nästa vecka (även om jag inte vill det...)

Detta gör en ju sjuk i huvudet :'D

Hur går de för alla andra? Någon mer som har BIM 9/6?

Har också bim 9/6 men är bara på bim+9. Låter ju som att du har lovande symptom! När vill du testa?

Jag skriver ner allt jag känner i en app så kan man analysera och se samband i efterhand. Men har inga solklara symptom åt något håll. Vill bara att tiden ska gå fort nu så att man får veta. Man hoppas alltid mer än man tänker sig men är inte ens säker på att jag hade ÄL denna månaden så borde verkligen försöka ställa in mig på att det inte blir något. Kommer bli så besviken.
Svar på tråden Bim juni 2020