• Undrandee

Bim juni 2020

Madame98 skrev 2020-06-06 17:48:29 följande:

Du köpte de rosa testerna va? För det anonym (MA v8) syftar på är de lila testerna, som är lite dyrare.

Läste tidigare att ni haft regelbundet sex så ni hann absolut, håller tummarna för att det blir bebis denna månad för er. <3

Ja precis, det rosa använder jag.

åh tack, du ger mig hopp! :') <3
  • Undrandee
    Anonym (MA v8) skrev 2020-06-06 17:52:45 följande:

Jodå! Ni hann :) Ägget släpper väl ca 12-36 h efter peak och sedan lever det Max 24 h. Så har ni dessutom hunnit med i förväg kan du nog känna att du och han har gjort allt vad ni kan.

Tempar du? Isf borde du kunna se vilken dag ägget släppte om du fått någon tempohöjning

Kanske ska försöka få till det imorgon med då för säkerhets skull, sen har vi ändå kämpat på bra denna månad och kan vila lite :)

jag tempade i början, men jag tappade det tyvärr av någon anledning.
  • Undrandee

Ni som brukar ha äl värk, känner ni av det när ägget ska släppa eller har släppt?

Har beräknad äl idag och känner av värk, men det brukar alltid vara mitt enda symtom, aldrig någe "äggvite flytningar".

Men tveksam på att mannen orkar ligga ikväll, fick till det igår så vet inte om det räcker?

• Undrandee
    Anonym (sol) skrev 2020-06-07 18:04:33 följande:

Innan! Enligt anteckningar.

Har en sjuhelvetes värk just nu så undrar inte om det är på gång nu. Hoppas bara min man är lika sugen på en omgång som jag ikväll! Brukar dock få rätt ont av aex på äl, men det är det värt. :)
  • Undrandee

Hur länge har ni positiva äl tester? Jag är inne på 4e dagen med glad gubbe nu (det rosa testet). Kan man ens ha positivt så länge och allt är normalt ändå?

Jag som tänkte börja slappna av i liggandet nu...

• Undrandee
    Loea skrev 2020-06-08 12:14:15 följande:

Känns inte som att den med glad gubbe är bäst att läsa av. Lättare att få det rätt med vanliga stickor. Men ibland tar det längre tid för ett ägg att släppa och då kan man få utslag längre.

Har testat med 2 olika denna månad. Kanske inte var det smartaste känner jag nu. Är bara väldigt förvirrad nu och vet inte vilket test jag ska gå efter!

Såhär säger testerna från rfsu:

• Undrandee
    Magda11 skrev 2020-06-08 12:51:20 följande:

[quote=80453713][quote-nick]Undrandee skrev 2020-06-08 12:21:22 följande:[/quote-nick]

Skulle rekommendera att ta testerna samma tid varje dag! Enligt dina tester verkar du ju visa högst vid 17.30. Så om jag skulle gå efter dina tester skulle jag gissa på att du hade ÄL CD22 eftersom du hade högt på eftermiddagen på CD21 och att det sänkts på eftermiddagen CD23.[/quote]

Jo det känns som om äl var under lördagen när man tittar på testerna. Men tror du sex under söndags kvällen har varit försent?
  • Undrandee

Haha, är det bara jag som knappt vågar gå på toa efter sex? Att dessutom behöva trycka på gör att jag tror jag kommer att trycka ut alla spermier... ;)

• Undrandee
    Emelie 01 skrev 2020-06-08 14:52:11 följande:

Åh får man hoppa på här :) 

Jag har BIM 21/6 och har haft positiva ÄL tester i helgen och myst på så mycket det bara går ;) 

Har sedan tidigare förhållande 2 pojkar men nu drömmer jag och min sambo om en liten. Så fort vi bestämde oss så känns det som det är de enda jag kan tänka på. Ser bebismagar över allt och blir så avundsjuk. 

Jag hade 3 MA innan min första graviditet och det tog mig 3 år att få min första lilla kille. Sen kom min minsting trots spiral. Så det blev bara 14 månader mellan dom. 

Nu har jag hunnit bli lite äldre och orolig över att det kommer ta sin tid igen. Varenda mens känns som ett misslyckande. Min sambo vill inte stressa med att "tvångs"ligga men jag har panik när det börjar närma sig ÄL varenda månad. 

välkommen! vet precis hur du känner med pressen vid Äl och en man som hatar "tvångs ligg".
Svar på tråden Bim juni 2020