• Undrandee

Bim juni 2020

Magda11 skrev 2020-06-08 20:01:15 följande:

Jo det känns som om äl var under lördagen när man tittar på testerna. Men tror du sex under söndags kvällen har varit försent?

Ägget kan väl leva upp till 24h, så beroende på när de släppte kan det ju ha räckt! När hade ni sex innan lördagen? :) Spermierna kan ju leva i upp till fem dagar.

Såg även att en ovanför tycker du ska ta testerna på morgonen, men eftersom du visat starkast utslag på eftermiddagen hade jag tagit testerna då om jag var du. Jag får också alltid högst utslag på eftermiddagen och tar alltid testerna då :) Om man hittat när på dagen man får starkast så blir det ju väldigt förvirrande om man ska mixa in tester från en tidpunkt på dagen då man kanske inte visar lika starkt.

På RFSUs tester står det ju att man ska ta mellan kl 10-20 och har man då hittat vilken tidpunkt under det tidspannet som visar starkast är det ju bra att hålla sig till den tiden :)[/quote]

Dock hade vi "bara" sex på onsdagen innan lördag morgonen, så nu grubblar jag på ifall det var för långt imellan =(

hehe, man är då aldrig nöjd känner jag.
  • Undrandee

Värken vid äggstockarna håller i sig. Kände mig tvungen att äl testa nu precis... verkar ju vara positivt!? Blir galen... nu känner jag av pressen att ligga igen och mår dåligt av att vi inte gjorde det ikväll.. jag som trodde äl varit så jag kunde släppa på tankarna att vi måste ligga =(

• Undrandee

Ni som plussat, hur aktiva har ni varit vid er äl? Alltså hur många dagar innan förväntad äl hade ni sex?

Grattis till er som plussat!

• Undrandee
    ESemlan84 skrev 2020-06-09 14:06:51 följande:

Är det cb eller stickorna som ger dig positivt?

Jag är rätt säker på båda. Glad gubbe på cb och enligt appen Premom fick jag "high" när jag la in bilden där.
  • Undrandee
    Madame98 skrev 2020-06-09 14:35:56 följande:

Det är jätteskumt, var så för mig också (5 dagar) för några månader sedan. Tänkte att ägget kanske försökte släppa men inte lyckades, dock blev jag gravid samma månad. Så det går.

Ja jag tycker det låter lite oroväckande faktiskt. Det enda man kan göra är väl att fortsätta ha sex och testa mig fram tills jag får ett negativt test? Känns dumt att chansa och inte ha sex kanske?
  • Undrandee
    ESemlan84 skrev 2020-06-09 14:53:32 följande:

Gjorde en snabb googling och det jag läste var att vanligaste anledningen till dubbla stegringar är att första äl misslyckades och kroppen försöker igen. Har inte du haft liknande problem tidigare månader?

Det kanske blir lite kostsamt men nästa cykel tycker jag du testar minst en gång om dagen från mensens slut till nästa mens för att kolla hela din cykel. Och ta testerna på ungefär samma tidpunkt. Och ta med sticka, inte cb. Men jag hoppas att du får plus den här månaden så du slipper detta knas.

Vet inte vart du bor i landet med kanske ta kontakt med gyn eller liknande för att kolla hormon nivåerna i kroppen eller hör vad de tror om det här.

Ja jag ringde gyn på mitt sjukhus för nån månad sedan och vart så oproffsigt bemött. Hon skaka på huvet åt min oro över bland annat kort lutealfas och tydligen har alla kvinnor 14 dagar mellan äl och mens, men tiden mellan mens och äl kan variera, plus att hon kunde lova jag blir gravid i sommar/lagom till hösten då jag ju fått 2 missfall så någon undersökning behöver jag då verkligen inte...

ska ringa en privat gyn här i stan imorgon, för såhär vill jag inte ha det. Känner mig annorlunda och konstig jämfört med andra kvinnor här som har normala äl och blir gravida :(
  • Undrandee
    ESemlan84 skrev 2020-06-09 16:16:10 följande:

Du ska inte känna dig annorlunda. Kanske är vanligare än man tror bara det att de flesta slutar testa när de fått en stegring. Själv brukar jag nöja mig med att få ett lägre värde på en sticka efter stegring för att testa eller fast gubbe på cb för att sluta testa.

Men om du känner att du vill få detta utrett ska du ju självklart kontakta vården.

Nej alla är väl olika hur dom hanterar längtan efter barn antar jag. Jag är en sådan som inte orkar vänta på pluset och överanalyserar allt! Sen att man kanske har senare äl än "det normala" till exempel så tar katastroftankarna över totalt. Jag förstår att jag inte är ensam, men man hör så sällan andra som har liknande problem.
  • Undrandee
    milor skrev 2020-06-09 18:52:47 följande:

Jag brukar få så när ägget fösöker släppa men inte riktigt gör det. Har missat äl flera gånger pga det. Jag har slutat testa och istället går jag på flytningar och fortsätter ha sex tills tempen höjs.

Tempade imorse efter ett litet uppehåll och då låg den lågt tycker jag, 36, 38. Annars ligger jag oftast på mellan 36,7-37

ägglossningsflytningar har jag inga att gå efter, det enda jag ksn känna är värk, men svårt att gå på det känner jag. Tror inte det blir något mer sexande för oss denna äl tyvärr, min man är helt ointrrsserad och trött nu efter en vecka med varannan dag jämfört med 1 gång i veckan som vi har annars, då vi kommer nog att missa chansen nu om ägget släpper senare än vi trodde.
  • Undrandee

Okej. Jag har lagt om lite tester från dom senaste dagarna. Tempen ligger på exakt samma siffror idag som igår 36,38. Är väldigt lågt då jag brukar ligga mellan 36,7-37 när jag testat innan.

Men om jag hade peak i tisdags natt, hade jag bra chanser av sex den 7e, och var det för sent av sexet vi hade inatt?

Svar på tråden Bim juni 2020