• Loea

Bim juni 2020

Aammi skrev 2020-06-06 09:55:25 följande:

Jag trodde verkligen inte jag skulle bli så obsessed över detta men plötsligt kan jag inte ens tänka på något annat. Och jag som ser mig själv som rationell och med good självkontroll. Kan man skylla på hormonerna? ;)

Så var jag första månaderna efter att jag slutade med preventivmedel. Tänkte också att jag är ju inte en sån person i vanliga fall. Men tror det berodde mycket på att man inte har kunskap om det än. Efter att ha läst här några månader så var man mer rationell och hade ett mer realistiskt förhållningssätt. Krävdes några besvikelser.

Mitt bästa tips är att mäta ÄL så man har en chans att bli gravid och inte lita på appar eller uträkningar som säger när den borde va. Plus att anteckna alla symptom så man kan stryka dom tills nästa månad.
  • Loea
    Efterlängtatpluss skrev 2020-06-06 13:25:41 följande:

Efter en ofostrig graviditet som slutade v 10 i april och ett tidigt missfall v 5 i februari så fick vi nu positivt på bim -3! Hoppas på tredje gången gilt och att bebis vill stanna kvar den här gången :)

Grattis!! Håller tummarna för att det går hela vägen denna gången. Ni har iaf oddsen med er :)
  • Loea
    rutins skrev 2020-06-06 11:02:41 följande:

Jag har också BIM 9/6 och tog ett tidigt test imorse som var negativt. Har haft bruna/ljusrosa flytningar sen i förrgår och trodde väl det var något annat då det kändes för tidigt för mens på BIM-5 men ah, det känns som mensen är på G. (har haft sådana tidigare och sen kom mensen)

Har en andra känningar i magen som känns mer som mensvärk. 

Känns som det inte blev något denna gång trots att jag inte fått mensen än, men pallar ärligt inte ens hoppas på något p.g.a. negativt test ÄL+11. känns som det blir nya tag nästa månad och förmodligen slipper jag mygla på midsommarfesten som är inplanerad.. 

Så segt när man vet att det inte blev något denna månaden. Men ska ladda med bidrottninggele nästa omgång tror jag. Har för mig att jag tog det när jag blev gravid tidigare i år.
  • Loea

Nu kom mensen också, en dag tidigt. Så blir till att försöka njuta av midsommar och sen ladda om till nästa ÄL. Besviken såklart men känns ändå okej. Var första försöket efter MA.

• Loea
    Undrandee skrev 2020-06-08 12:07:15 följande:

Hur länge har ni positiva äl tester? Jag är inne på 4e dagen med glad gubbe nu (det rosa testet). Kan man ens ha positivt så länge och allt är normalt ändå?

Jag som tänkte börja slappna av i liggandet nu...

Känns inte som att den med glad gubbe är bäst att läsa av. Lättare att få det rätt med vanliga stickor. Men ibland tar det längre tid för ett ägg att släppa och då kan man få utslag längre.
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-06-08 12:20:28 följande:

Har testat med 2 olika denna månad. Kanske inte var det smartaste känner jag nu. Är bara väldigt förvirrad nu och vet inte vilket test jag ska gå efter!

Såhär säger testerna från rfsu:

Man kanske får se dom som komplement till varandra. Men ser att du tar testerna väldigt olika tider. Det bästa är att alltid ta med morgonurin och när man ser ökning kan man börja ta morgon och kväll men hålla sig till samma tid varje dag. Även hålla sig till samma fotoplats och ljus är en fördel då man med blotta ögat kan se skillnader då och appen bedömer mer rättvist.

Jag tycker det ser ut som att du haft din ÄL iaf :) men fortsätt mät för att vara på den säkra sidan
  • Loea
    MR8692 skrev 2020-06-13 19:27:23 följande:

Jag är i CHOCK! Väldigt svagt streck men jag är tydligen gravid!! trots att jag tog ett test på BIM-3 som var tok negativt. Var då helt övrtygad om att jag inte blivit gravid den här månaden (vi sexade bara 4dgr innan ÄL) jag har druckit 1-2glas vin nu under helgen bara för det!!! Extrem ångest för det :(

Är du säker på att det strecket sitter på rätt ställe? Ser ut som att mellanrummet mellan kontrollstrecket och gravidstrecket är för stort. Tänker så att det inte bara är en färgsamling.
  • Loea
    Anonym (Anonym1) skrev 2020-06-22 09:43:23 följande:

Idag kom pluset! Efter att typ försökt sen dottern föddes december 2018 och ett missfall så håller jag tummarna att detta lilla pyre vill hålla sig kvar.

Åh grattis!! Håller tummarna för att det går vägen för er! :)
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-06-23 13:56:17 följande:

Nej det var inget plus igår. Testet idag på morgonurin är negativt.

Vet inte om jag vill fortsätta nu... var så inställd på ett plus. Tårarna kom nu

Tog du verkligen med morgonurin nu eller menar du bara innan lunch liksom? Du måste väl vart på toa innan du fick hem testerna på posten eller?
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-06-23 17:33:32 följande:

Ja så kanske der är. Dock ställer jag in mig på att det förblir negativt

Ja låter som en riktig berg-och-dalbana. Så tärande för en mentalt. Därför jag aldrig uppmuntrar någon att testa innan man faktiskt kan få ett vettigt resultat. Testar man för tidigt är det enda man kan bli besviken. Antingen får man inget streck eller så får man ett som är spök. Inget av det är att föredra.

Vill inte bidra till ångesten men vågar mig på att säga att jag håller tummarna för dig iaf!
  • Loea
    Baconpie skrev 2020-06-30 14:37:56 följande:

Äh, kolla det här. Ännu högre utslag på ÄL idag.. förvirrad är bara förnamnet.

Jag hade samma som dig i december förra året. Hade en cykel på 7 veckor. Trodde jag skulle ha mens efter fem veckor och väntade och väntade. Var mycket julbord vid den tiden så ville gärna veta. Tänkte att eftersom mensen var 2 veckor sen så kanske det var något. Det var det aldrig. Men det vet man inte förens man tagit ett gravtest. Är det inte positivt nu är du inte gravid just nu, allt annat är bara gissningar.

Men bra att du fortsätter kolla ÄL-test, kan ju vara så att den kommer senare än du trodde och det vill man ju inte missa.
  • Loea
    Baconpie skrev 2020-06-30 15:31:20 följande:

Åh, du fattar du precis frustrationen! Jag misstänker att min ÄL aldrig blev av, kanske är det den som kommer nu. Provar nog med ÄL-test i några dagar, vill inte missa om det nu är på riktigt.

Ja man blir så trött, bara för att man helt plötsligt bryr sig om hur ens cykel ser ut så ska allt bli helt omöjligt att tyda. Är inte gjord för all den väntan som behövs till det här när man har långa och oregelbundna cykler. Hoppas det är ägglossningen och att ni prickar in den! Goda odds tänker jag :)
  • Loea
    NervösAnonym skrev 2020-07-02 17:37:05 följande:

Hoppade ur denna tråden då jag gav upp juni på grund av känningar. Skulle egentligen vänta tills lördag med att testa men i tisdags 30/6 ville jag bara få ett negativt test så jag kunde slappna av men så var det positivt. :D nästan 2 år tog det.

Åh vad fint att höra! Skickar massa grattis-kramar. Känns lite extra fint att du får bli gravid när du kämpat så länge. Så glad för din skull!

Har ni gjort något annorlunda från tidigare cykler som man kan dra nytta av tror du?
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-07-04 17:31:36 följande:

Ofattbart, fick detta idag!! Hoppas det går vägen denna gång <3

Åh grattis! Vad kul att det gick vägen trots krånglet med ÄL-testen.
  • Loea
    Undrandee skrev 2020-07-04 18:02:27 följande:

Tack, ja helt otroligt vad det krånglade, nu börjar nästa orosmoment!

Ja visst är det så. Du hade också haft ett missfall va? Då vet man ju om att saker kan ändras snabbt och man oroar sig säkert halva graviditeten. Men någon gång kommer det gå hela vägen och du kan iaf bli gravid! :)
Svar på tråden Bim juni 2020