• Undrandee

Känns omöjligt att vara gravid, är på CD 26 idag och brukar alltid gå positiva äl test sent i cykeln (runt dag 18--19) oftast. Tempen ligger lågt dessutom för att vara jag. 36,38 både igår och idag.

• Undrandee

Kul... nu har jag börjat tänka på PCO också. Ringde gyn igen nyss och oturligt nog svarade samma bm som förra gången som bemötte mig kallt och avvisande.

Jaha, antingen är allt bra och jag blir gravid eller så har jag PCO och kommer ha skit svårt att bli gravid efter samtalet med henne... men några sådana undersökningar gör inte gyn på mitt sjukhus heller som grädde på moset!

• Undrandee
    Anga skrev 2020-06-11 14:41:03 följande:

Ja, alltså det låter ju knepigt att du haft positivt så länge på ÄL. Men är det någon särskild anledning till att du inte vill göra ett gravtest? Då kan du iallafall utesluta det och kanske ta kontakt med en gyn och se vad dem tror det kan bero på. Det är bara vissa test som ger utslag på HCG på ÄL test. När har du bim?

Nä men jag känner det på mig att jag inte är gravid. Har varit en sådan testmissbrukare tidigare månader och blir jämt besviken av negativa tester, jag känner liksom inga symtom. Ringde gyn idag men enligt henne så kan det vara normalt att det tar tid att bli gravid när jag talade om att jag haft väldigt lätt att bli gravid innan, eller att jag har PCO och kan behöva medicinering om så är fallet.

Jag tappade hoppet efter samtalet. Känner att det kommer inte bli någon mer graviditet för mig
  • Undrandee

Kom på en sak. Borde inte rfsu's äl test visa positivt också vid graviditet eller PCOS?

Fick det här nyss

• Undrandee
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-06-11 22:11:44 följande:

Tycker du ska testa att ta ett gravtest när du haft så många dagar med positivt :)

Tog ett nyss med morgonurin, så negativt det kan bli, men fortsatt positivt på cb ältest... :(
  • Undrandee

Är en jobbig dag idag. Min barndomskompis är gravid, oplanerat dessutom och hon överväger starkt abort.. försöker finnas där och stötta, men det tog hårt!

Varför blir inte jag gravid?! :(

• Undrandee

Alltså, om jag har så mycket LH hormoner i blodet men att ägget inte släpper, borde inte Rfsu's tester också visa positivt då?

Jag fortsätter att få positivt på cb's ältester även idag, dag 8 idag

• Undrandee
    ESemlan84 skrev 2020-06-13 19:51:56 följande:

Hur pass starka/svaga blir RFSU testerna?

Såhär ungefär varje gång

• Undrandee
    Anga skrev 2020-06-13 21:43:09 följande:

Låter som att ditt cb test är trasigt/defekt?

Nej jag har använt 2 olika. Fått positivt på båda.
Svar på tråden Bim juni 2020