• Undrandee

Bim juni 2020

ESemlan84 skrev 2020-06-14 06:28:21 följande:

Det är ju i gränslandet. Inte svagt eller starkt. Läste du infon i den där länken någon gav dig här om dagen? Tyckte det var bra info i den. Tyckte det verkade passa in på dig, sista upplägget om hur en ägglossning kan ske tror jag det var.

Nej det missade jag. Det är typiskt, nu när jag och mannen får till sex varannan dag (äntligen!) så verkar inte min kropp funka :(
  • Undrandee

Ny på det här med tempande. Men ska det hoppa såhär? Tycker tempen är låg? Förra månaden låg jag på mellan 36,8-37 vid den här tidpunkten i cykeln..

• Undrandee

Nu idag är tempen nere på 36, 22

igår 36.39

i torsdags tex var den uppe på 36.65

Svänger era temp kurvor såhär?

• Undrandee
    Elina22 skrev 2020-06-16 13:35:35 följande:

Har försökt bli gravid så länge nu men inte lyckats. Mina teorier till detta är att jag har för kort lutealfas på 10 dagar eller att jag fortfarande ammar (barnet är 21 månader)

Tror ni att dessa faktorer gör så att det blir mycket svårare för mig att bli gravid? Eller sk det inte spela någon roll?

Önskar jag visste. Har oxå 10 dagars lutealfas och inte blivit gravid än.
  • Undrandee
    Emelie 01 skrev 2020-06-16 14:18:57 följande:

tyvärr har jag ingen aning på din fråga då jag aldrig tempat. Hur fungerar tempmningen egentligen? Tempar du varje morgon ?

Kan knappt något om det sjäkv, haha.

Japp, man tempar typ samma tid varje morgon innan man stiger upp.
  • Undrandee

Tog ett grav.test igår kväll, negativt. Om jag utgår ifrån äl testerna ska jag iså fall vara ÄL+8 eller 9 idag.

Är det för tidigt för ev. positivt?

Beräknad mens om bara 3 dagar pgr korta lutealfaser

• Undrandee
    Elina22 skrev 2020-06-17 13:56:02 följande:

Jaa alldeles för tidigt med tanke på du tog det på kvällen också, så än är det inte kört :)

Vad roligt att vi är på samma! :) Känns ju dock som att chansen är liten att plussa på så korta lutealfaser. Fick positivt äl test sent på kvällen den 8e, så antar att äl kunde ha skett den 9e då om jag förstår testerna rätt? :)

Håller tummarna för oss båda!!
  • Undrandee

ÄL+ 9 eller 10 idag

Tror det är kört denna månad också. BIM om 2 dagar. Inga gravidtecken och negativt grav.test i förrgår kväll. :/

• Undrandee
    Elina22 skrev 2020-06-18 22:52:54 följande:

Varför tar du kvällen ist för morgon? Testa på morgonen imorron då? Håller tummarna för dig

Jag vet det är en dum tid, fick bara ett infall att testa just då. Men nu är testen slut och väntar på leverans på måndag med nya test, men är rätt säker på att mensen kommer :/
Svar på tråden Bim juni 2020