• Undrandee

Bim juni 2020

Elina22 skrev 2020-06-19 13:02:56 följande:

Håller tummarna för dig. Vet att du har det kämpigt med korta lutealfasen men ja har exakt lika lång och imorse plussade jag!! Håller verkligen tummarna för dig med

Vad härligt, grattis verkligen. Försökt länge?
  • Undrandee

ÄL+10 eller 11 idag. Inga direkta symtom. Bara att det känns som om bröstvårtorna typ bränner till vissa stunder.

Hade negativt grav.test ÄL+6 eller 7.

Dock vågar jag inte hoppas, blir så besviken vid varje mens :(

• Undrandee
    Sararebecca skrev 2020-06-21 12:14:51 följande:

Brukar du ha symtom vid mens? Isåfall kan ju avsaknad av symtom vara något positivt :) håller tummarna

Nja inte mycket mer än PMS humör och lite mensvärk någon dag innan mens. Har lite molvärk till och från.
  • Undrandee
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-21 18:36:37 följande:

Nu blev det genast så tufft...en Väldigt nära person berättade just att dom väntar barn. Och jag blir såklart SÅ glad för henne skull. Samtidigt så ledsen för min egen skull, att det känns så långt bort. Kan inte önska något mer än det där plusset om några dagar...!!! Hur hanterar man såna här situationer? Det är en familjemedlem, känns som att ens egen längtan skiner igenom glädjen. Ska man förklara sig? Eller bara låta superglad fasts er gör lite ont i hjärtat?

Är oxå där! Min barndomsvän är oplanerat gravid och funderar på abort. Klart det känns. Tror bara det är viktigt att få känna sorg i det läget, iaf för mig. Jag har svårt att känna annat och det är ok. Klart man blir glad oxå, men man känner sådan avundsjuka. Jag kan bli avundsjuk bara av att se hur folk plussar här inne.
  • Undrandee
    Anonym (Önskarochlängtar) skrev 2020-06-21 19:59:46 följande:

Så svår situation....men man måste nog låta sig vara ledsen som du säger...

Absolut. Du är ju ingen dålig människa bara för att du oxå längtar och känner avundsjuka. Alla känslor är ok.
  • Undrandee

När man har en kort lutealfas, när ska man då testa för att vara säker på svaret? Har ingen aning om när BIM är nu, då förra månadens och denna månads cykel gått över vad jag brukar ha vanligtvis. (Är idag på CD 38)

• Undrandee
    Anonym (Anonym1) skrev 2020-06-22 15:04:08 följande:

Jag har ganska kort lutealfas, 10 dagar. Jag testade idag på äl+13 och fick positivt.

Jag har oxå 10 dagar. Testade du innan det positiva idag? Och har din förmåga att bli gravid påverkats av lutealfasen?
  • Undrandee
    Sararebecca skrev 2020-06-22 17:54:52 följande:

Om du har 10 dagar kan du egentligen inte testa innan bim. Tar ju ca 6-7 dagar för ägget att färdas ner till livmodern och fästa. Därefter tar de ytterligare några dagar att få upp hcg tillräckligt för att synas på test. Såg att du testat tidigare på typ äl+6-7 nånting och att de va negativt då betyder ju inte att de kommer va de nu, de e för tidigt att se oavsett.

Jag har också 10 dagar och kommer testa på äl+12 eller 13 om inte mensen kommit. Har du passerat bim utan mens är det ju iaf lite mer hoppfullt att de positivt :)

Jo det är sant. Hade förra månaden 41 dagars cykel, är på dag 38 idag. Normalt har jag 29-32 dagars cykler, så jag vet intr när BIM är denna månad. är den på 41 dagar igen så är det väl 3 dagar innan BIM, eller annars har jag passerat BIM. Tog grav.test nyss som ser negativt ut i mina ögon. Känner lite illamående till och från, molvärk och bränner till i bröstvårtorna vissa stunder, men kan ju lika gärna vara tecken på mens. Tog dock även detta ÄLtest som tydligen visar maxad fertilitet? Tycker teststrecket är väldigt starkt?

• Undrandee
    Sararebecca skrev 2020-06-22 18:23:44 följande:

Syns de nåååågot man kan ana eller är de tvärblankt? Du får testa med morgonurin:) de va väldigt positivt3äl-test. Du har inte haft så oregelbundet att de kan ha äl nu? Tänker att om de e positivt pga graviditet borde man kanske kunna ana något på gravtest med. Lurigt

Gravid är jag säkert inte. Testet såg vääldigt negativt ut, lägger in bild här nedan.

Har haft oregelbundna cyklar i 2 månader nu på 41 dagar. Annars har jag haft 29-32 dagar mellan mensen.

• Undrandee
    Sararebecca skrev 2020-06-22 18:38:36 följande:

Ja de ser ju negativt ut tyvärr. Ni får försöka ligga ikväll då ifall de blev så här sen äl, för säkerhets skull :)

Ja det tycker jag med. Kan sådana här tester känna av om man är påväg att få mens, någon som vet?

Jag ÄL testade i förrgår och då fick jag bara en tom ring så jag testade inte igår.
Svar på tråden Bim juni 2020