• LB2016

Vilken PoP overall för 9-12 mån höst/vinter

Hej, kikar på lite overaller för hösten/vintern. Lillen kommer vara 9 mån i september och undrar ifall funktionsoverall från PoP räcker fram till iallafall december? Eller ska det vara rejäl vinteroverall?

Första barnet så har noll koll. Vi bor i Malmö så här blir det aldrig riktigt kallt. Kommer ha tjock åkpåse i vagnen med och vi brukar även åka med bilen. Det är mest ifall vi är ute och leker.

Tack för tips!

• Svar på tråden Vilken PoP overall för 9-12 mån höst/vinter
  • S23

JAg tror det blir bra. Med varma kläder, gärna ullkläder så blir det nog lagom. I vagnen tror jag garanterat det räcker. Vinteroverall blir lätt otympligt på så små tycker jag personligen

• LB2016
    S23 skrev 2020-05-01 22:15:05 följande:

JAg tror det blir bra. Med varma kläder, gärna ullkläder så blir det nog lagom. I vagnen tror jag garanterat det räcker. Vinteroverall blir lätt otympligt på så små tycker jag personligen

Tack känner samma. Några ull kläder du rekommenderar?
  • S23
    LB2016 skrev 2020-05-01 22:55:25 följande:

Tack känner samma. Några ull kläder du rekommenderar?

Jag gillar johas ulloverall. Har funnits hos zalando. Vår dotter kunde ha sin från att hon var 6-13 månader. Så lång användningstid pga bra modell och muddar som gör att det inte gör nåhot att det är långt i ben och armar.
  • LB2016
    S23 skrev 2020-05-01 23:06:58 följande:

Jag gillar johas ulloverall. Har funnits hos zalando. Vår dotter kunde ha sin från att hon var 6-13 månader. Så lång användningstid pga bra modell och muddar som gör att det inte gör nåhot att det är långt i ben och armar.

Aha tack! Ska kika och se ifall jag hittar nån.
  • S23
    LB2016 skrev 2020-05-02 13:02:24 följande:

Aha tack! Ska kika och se ifall jag hittar nån.

En följsam, men inte för tunn, ulloverall är verkligen bra att ha om man åker bil mycket. För att barnet skall sitta säkert ska de helst inte ha allt för bylsiga kläder, men de bör också vara tillräcklogt påklädda om man skulle bli stående i kyla. Så ulloverall har verkligen varit guld värt för oss ur det avseendet
Svar på tråden Vilken PoP overall för 9-12 mån höst/vinter