Inlägg från: Solblomma30 |Visa alla inlägg
  • Solblomma30

Någon som är bra på utslag!?

Mina barn brukar se ut sådär när de har något virus i kroppen, typ vanlig förkylning eller liknande. Virusprickar har läkare sagt. Det försvinner isåfall av sig självt efter några dagar. Det kan ju såklart vara något annat också.

Generellt sett så brukar man säga att barn får vara hur prickiga som helst sålänge allmäntillståndet är bra. Så verkar dottern må bra så är det ingen fara (inte slö, svår att väcka, andas bra, äter, dricker och kissar). Hoppas prickarna försvinner snart!

• Solblomma30
    Rebecca1987 skrev 2020-05-05 11:48:05 följande:

Tack jag tror det är något virus med. Eller om hon reagerat på något jag ätit.

Det är lurigt med prickar :) Barnen har haft en massa olika prickar här sista tiden och inte ens läkare verkar kunna sätta diagnos oftast. Sonen fick en enorm reaktion med prickar över hela kroppen för två månader sen och vi var på vårdcentralen eftersom några prickar blev infekterade. Där sa doktorn vattkoppor ELLER allergisk reaktion och vi fick behandling mot båda (antibiotika för infektion i sår och betapred mot allergi). Det försvann inte så var sen hos hudläkare som sa eksem och mollusker med påföljande infektion. Jag vet fortfarande inte vad det var, hahaha. Men det försvann och han var glad och pigg hela tiden så det gick ju bra ;)
  • Solblomma30
    Rebecca1987 skrev 2020-05-05 11:58:05 följande:

Ja hon har haft problem från födseln med torr hud och sådant som har blivit avsevärt mycket bättre. Men dessa i ansiktet är inte torra. Och vi smörjer redan morgon och kväll varje dag. Dessutom astma så är orolig att något ska sätta sig i luftvägarna

Nej då verkar det ju mer viralt, eller ev allergiskt. Jag har också en bebis med astma, så jobbigt när de blir sjuka :(
Svar på tråden Någon som är bra på utslag!?