• smulpaj01

Oro över ex, försökt ta sitt liv idag...

Fick ett sms om att han tagit massor av sömntabletter för att aldrig mer vakna, avslutade med att önska mig allt gott.

Han har mått dåligt en längre tid men hur dåligt vet inte jag eftersom vi inte ses längre.

Jag ringde 112 (självmordslinjen stänger kl 24), lämnade alla uppgifter så jag hoppas de går dit.

Men jag får ju ingen återkoppling så om inte han hör av sig blir det en sömnlös natt och framåt.

Och innan någon säger att när man hör av sig är det bara ett rop på hjälp, min mamma försökte flera gånger och vi lyckades i tid varje gång eftersom hon ropade på hjälp. Själv blev jag drogad en gång och överlevde för att den jag kontaktade tog det på allvar och polis bröt sig in.

Vad göra nu?

• Svar på tråden Oro över ex, försökt ta sitt liv idag...
  • Anonym (Hmm)

Hur har det gått ts? Hoppas dom hann dit i tid

• smulpaj01

Han messade nu och vill ses då allt är katastrof. Jag har inte svarat. Är rätt förbannad faktiskt.

• Drottningen1970
    smulpaj01 skrev 2020-05-17 11:43:50 följande:

Han messade nu och vill ses då allt är katastrof. Jag har inte svarat. Är rätt förbannad faktiskt.

Låt dig inte dras in i det. Träffas inte. Sitt kaos får han lösa på annat sätt.
  • Pierott

Tycker inte du ska träffa honom. Han försöker antagligen bara dra dig längre in i hans självömkan, det är aldrig okej att belasta någon annan på det sättet han gjort. Och är han pigg redan så hade han nog inte svalt nått då man inte är på benen så fort efter en överdos av sömnmedel med magpumpning.
  • Egon den stora

För din egen skull så gå inte med på att ses. Det slutar bara med katastrof för din del också.
  • fornminne

Då var det som jag misstänkte. Sunt att du reagerar med ilska över att han försöker lasta det där på dig. Du bör INTE dras in i det. Han får söka hjälp på annat håll.
  • Anonym (Kvinna 39)

Vadå, ljög han menar du?? Otroligt lågt i så fall!
  • smulpaj01

Han skrev igen nu att polisen hade varit där och brutit upp dörren så den knappt går att stänga nu och inte låsa.

• Pierott
    smulpaj01 skrev 2020-05-17 13:37:01 följande:

Han skrev igen nu att polisen hade varit där och brutit upp dörren så den knappt går att stänga nu och inte låsa.

Fast de är ju hans eget fel.
  • Långbenopluto
    Hans eget fel. Du gjorde helt rätt.
  • Egon den stora

Då har han nog lärt sig något i alla fall.
  • smulpaj01

Jag har skrivit att jag inte vill vara med om detta en gång till och att jag inte vill träffa honom idag pga detta.

Han svarade att jag kan dra åt helvete, jag har förstört hans liv, han mådde så otroligt bra innan han träffade mig m.m bla bla bla...

Så det var tacken alltså

• fornminne
    smulpaj01 skrev 2020-05-17 18:43:45 följande:
    Jag har skrivit att jag inte vill vara med om detta en gång till och att jag inte vill träffa honom idag pga detta. Han svarade att jag kan dra åt helvete, jag har förstört hans liv, han mådde så otroligt bra innan han träffade mig m.m bla bla bla... Så det var tacken alltså

Det låter som att du bör klippa banden helt. Blockera hans nummer? Hur längr sen var det som det tog slut? Var uppbrottet smärtsamt? Inte för att det ursäktar hans beteende.
  • Vikkis94

Jag har skrivit att jag inte vill vara med om detta en gång till och att jag inte vill träffa honom idag pga detta.

Han svarade att jag kan dra åt helvete, jag har förstört hans liv, han mådde så otroligt bra innan han träffade mig m.m bla bla bla...

Så det var tacken alltså

Vilken jävla idiot han är! Blockera honom överallt och hör aldrig av dig till honom igen.
  • smulpaj01
    fornminne skrev 2020-05-17 18:52:41 följande:

Det låter som att du bör klippa banden helt. Blockera hans nummer? Hur längr sen var det som det tog slut? Var uppbrottet smärtsamt? Inte för att det ursäktar hans beteende.

Vi var väl ett typ "par" några månader för 3 år sen. Därefter har vi umgåtts en del i början som vänner men det har glest ut. Men när jag träffade en ny flippade han plötsligt totalt och därefter har det bara eskalerat. Vi har träffats 1-2 gånger på de senaste 6 månaderna.
  • Anonym (f)

Så det var tacken alltså

Låter exakt så som mitt ex var när han mådde dåligt. Sa likadant också. Ett hett tips är att bryta kontakten, kanske kan ni ha kontakt senare när han mår bättre.

Fortsätter ni ha kontakt kommer han fortsätta lägga saker på dig som inte hör hemma där.
Svar på tråden Oro över ex, försökt ta sitt liv idag...