Vaken men ändå inte, skräckslagen, pga medicin eller annat?
Under några tillfällen sedan jag fick barn har jag på natten vaknat och varit väldigt rädd över något, då det hände för flera år sedan så var det något speciellt just då, jag fick för mig att något hände just där och då och agerade därefter men "vaknade" sedan till och förstod att inget var fel och somnade om.
Något sådant har inte hänt på flera år nu och jag åt inga mediciner..
Nu på senare år har det börjat hända något liknande, allt mer oftare, jag går inte upp ur sängen eller får för mig att något har hänt som jag måste göra något åt utan nu är det mer att jag "vaknar" och tycker mig ser något eller någon i rummet, fylls av total panik, skriker till högt, ibland slänger kudden mot det, och sedan efter ett par sekunder "vaknar" jag till och inser att det inte var något, tar lång tid innan jag kan slappna av ordentligt och somna om igen.
Jag äter melatonin till kvällen och har märkt att det blivit värre och testade att sluta med det eller ta mindre, det hjälper lite..
Vad kan detta bero på? Är det någon som känner igen? Det är så otroligt ottäckt och den känslan som fyller mig är fruktansvärd.