• Mandelskorpan

Blocket - en sak såld, resten kvar i en annons? Vad gäller???

Hoppas någon Blocket-van kan svara på detta :)

La ut lite av barnens fritidsprylar på Blocket, flera likadana grejer fast i olika storlekar. Sålde en och skulle då uppdatera annonsen, alltså en såld, resten av sakerna kvar. Men den ändringen godtogs inte av Blocket?!

Samtidigt vimlar det ju av annonser med till exempel fem olika möbler, en såld resten kvar? Vad är det som gäller egentligen??

• Svar på tråden Blocket - en sak såld, resten kvar i en annons? Vad gäller???
  • Anonym (Anonym)

Man ska kunna ändra annonsen men du får väl läsa på deras hemsida vad som gäller. Fick du inget meddelande om vad som blev fel när du försökte ändra?

• Mandelskorpan

Jo, jag fick meddelande om att ändringen inte godtogs för att den innehöll sålda varor. Men det vimlar ju av såna annonser?! Jag blev rätt irriterad. Man kanske ska hålla sig på Tradera istället, det känns mer seriöst!

• Anonym (Anonym)

Snarare låter det som att du inte förstått hur annonseringen fungerar. Nu var det länge sedan jag la ut en annons men om du markerar din annons som såld i systemet så kan du säkert inte ändra. Min gissning är att de som du sett bara går in och ändrar i texten och skriver SÅLD efter vissa varor, då registreras det inte som sålt hos Blocket utan bara som att du ändrat texten. Förstår du?

Du får nog ta bort den du har och göra en ny.

• Mandelskorpan
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-01 10:55:18 följande:

Snarare låter det som att du inte förstått hur annonseringen fungerar. Nu var det länge sedan jag la ut en annons men om du markerar din annons som såld i systemet så kan du säkert inte ändra. Min gissning är att de som du sett bara går in och ändrar i texten och skriver SÅLD efter vissa varor, då registreras det inte som sålt hos Blocket utan bara som att du ändrat texten. Förstår du?

Du får nog ta bort den du har och göra en ny.

Jag gjorde precis så, ändrade texten så att det stod SÅLD i texten men jag ändrade inte status på annonsen. Det gick inte.

Det får bli Tradera i fortsättningen!
  • Anonym (Yaz)

Jag säljer mycket på Blocket och om en sak i annonsen blivit såld men det fortfarande är andra grejer kvar så brukar jag inte gå in och ändra (om jag vet att allt kommer gå åt fort), folk som skriver på den saken som är såld besvarar jag bara "Den är tyvärr såld". Har funkat i flera år och sett fler som gör likadant. 

Blocket är inte komplicerat, jag tror du krånglar till det för dig. Tradera är mycket krångligare tycker jag. 

• Anonym (Yaz)
    Mandelskorpan skrev 2020-06-01 09:33:12 följande:

Jo, jag fick meddelande om att ändringen inte godtogs för att den innehöll sålda varor. Men det vimlar ju av såna annonser?! Jag blev rätt irriterad. Man kanske ska hålla sig på Tradera istället, det känns mer seriöst!

Du kan ju prova använda ett annat ord än just "SÅLD". T.ex. "ej kvar" eller "hämtad" 
Svar på tråden Blocket - en sak såld, resten kvar i en annons? Vad gäller???