• Mmmiam

Bruna trådiga flytningar

Jag fick missfall förra året och är nu gravid igen! I början av denna graviditet var jag helt säker på att det skulle bli missfall för jag blödde mycket och fick typ som en kornig brunröd blödning. Men sedan två tre veckor tillbaka har jag slutat blöda! Ska på ultraljud i början av juli så då får man ju veta men har mkt grav symtom så hoppas att det är positivt tecken!

Håller tummarna för dig! Vad skönt att hcg stigit!

• Mmmiam
    bananmilkshake skrev 2020-06-28 08:24:49 följande:

Hoppar in här. Så härligt att allt är som det ska för dig! Jag har haft liknande som du, just att det är kornigt har jag undrat över. Jag ska ringa bm imorgon. Nu fick jag lite hopp för jag har trott det är kört för mig.

Vilken vecka är du i? Ja hoppas att det inte är ngn fara för dig! Jag är 12+0. Jag fick likadant förra graviditeten också som blev missfall i v . 10 men då upphörde gravsymtomen också innan! Jag vet inte om det har betydelse men jag har valt att helt avstå från sex/orgasm denna gång iom att jag haft blödningar! Förra gången tänkte jag inte på det och det blev missfall, jag lägger ingen skuld på mig själv för det för man vet ju egentligen inte vad det beror på, men jag tänker att har jag t.ex. en svag tapp eller risk för missfall så avstår jag hellre för att se om det hjälper! Ingen idee att fråga barnmorskan om det där med orgasm för är helt säker på att de inte typ får förespråka avhållsamhet... så jag kör på min egna teori! Ringde du bm angående kornigheten? Kanske är ngn infektion var min tanke men kollade ej upp det!
  • Mmmiam
    bananmilkshake skrev 2020-06-28 10:36:04 följande:

Vecka 7. Ja det skadar ju inte att avstå från sex faktiskt, man är ju hellre på den säkra sidan. Jag ska ringa imorgon! Sjukhuset ville inte ta emot mig i helgen och 1177 sa att det var okej att avvakta om det inte blev värre. Jag tänker kräva ett ul. Jag har inga gravsymptom alls tyvärr så jag tänker inte ha för höga förhoppningar.

Men har du slutat blöda eller får du fortfarande spottings/blödningar? Kvinnokliniken skrev in i min journal att jag ska få tidigt ul vid nästa grav på grund av blödningar men nu när jag väl blev gravid så fick jag nej till ul ändå, irriterande när de säger en sak som sedan inte hålls men samtidigt tänker jag att ett Tidigt ul gör ju ingen skillnad rent missfallsmässigt ändå, i värsta fall får man förhoppningar och blir än mer besviken! Men jag försöker tänka att jag inte kan påverka så mkt utan det som sker det sker, sen får vi hoppas det går vägen! Ju längre tiden går i graviditeten känns det jobbigare med ett missfall men risken minskar ju med tiden så det är bra!
  • Mmmiam
    ejea skrev 2020-07-02 07:52:16 följande:

Hej allihopa

Jag var igår på mitt andra ultraljud, såg ett foster med tickande hjärta, helt perfekt i storlek och allt. Dock på helt fel ställe, det lilla pyret hade växt i min högra äggstock. Så blev akutopererad igår och har nu en äggstock mindre.

Vet inte riktigt vad jag ska säga eller känna. Operationen gick bra och jag mår bra fysiskt. Psykiskt känns det katastrof, skönt att allt gick bra liksom men det känns som höjden av otur att först få missfall sen två månader senare (på dagen i princip) få ett utomkveds. Kändes så sjukt att se det lilla fostret med hjärtat och sedan få ta bort det..

Vad ledsen jag blir av att läsa hur det gick! Kan tänka mig konstig känsla när du först ser ett tickande hjärta och sen måste ta bort det. Vad skönt att operationen gick bra men förstår om du blev besviken.

Tänk vad mkt som kan hända, jag ska på första ultraljudet på måndag och det snurrar ju såklart en del tankar om vad det kommer visa , spec iom blödningar förut.

Men inom sin tid kommer du säkert få en graviditet på rätt ställe som håller i sig, det måste vi bara tro! Har du barn sedan tidigare?
  • Mmmiam
    ejea skrev 2020-07-02 07:52:16 följande:

Hej allihopa

Jag var igår på mitt andra ultraljud, såg ett foster med tickande hjärta, helt perfekt i storlek och allt. Dock på helt fel ställe, det lilla pyret hade växt i min högra äggstock. Så blev akutopererad igår och har nu en äggstock mindre.

Vet inte riktigt vad jag ska säga eller känna. Operationen gick bra och jag mår bra fysiskt. Psykiskt känns det katastrof, skönt att allt gick bra liksom men det känns som höjden av otur att först få missfall sen två månader senare (på dagen i princip) få ett utomkveds. Kändes så sjukt att se det lilla fostret med hjärtat och sedan få ta bort det..

Vad ledsen jag blir av att läsa hur det gick! Kan tänka mig konstig känsla när du först ser ett tickande hjärta och sen måste ta bort det. Vad skönt att operationen gick bra men förstår om du blev besviken.

Tänk vad mkt som kan hända, jag ska på första ultraljudet på måndag och det snurrar ju såklart en del tankar om vad det kommer visa , spec iom blödningar förut.

Men inom sin tid kommer du säkert få en graviditet på rätt ställe som håller i sig, det måste vi bara tro! Har du barn sedan tidigare?
  • Mmmiam
    bananmilkshake skrev 2020-07-02 11:59:49 följande:

Jag kämpar på med mina bruna flytningar, men det har blivit mindre. Jag har pratat med gynakuten i en större stad nära mig som sa att jag är välkommen dit imorgon. Är så glad att jag äntligen kommer få veta hur det står till. Jag håller mig realistisk och är förberedd på att det kan vara så att det har avbrutits, och om allt är bra så blir det liksom en fantastisk bonus. 

Hur gick det?
  • Mmmiam

[quote=80504421][quote-nick]ejea skrev 2020-07-05 10:59:07 följande:[/quote-nick]Det jag känner mig mest ledsen över just nu är att allt blev så traumatiskt, från att vakna på morgonen och tro att allt är okej och att jag är gravid till att samma dag opereras och förlora det lilla lev som faktiskt levde där inne. Allt gick så fort..

När jag var hos barnmorskan klockan 10.00 hade jag ingen blödning i buken men när jag kom in till sjukhuset vid 13.00 så hade jag ca 0.5 liter blod i buken..

Men någonstans känner jag ändå tacksamhet över att allt gick så bra, när man vet hur illa det kunde ha gått.

Nej jag har inga barn sedan tidigare, vi har försökt i ca ett år och det har resulterat i ett missfall och ett utomkveds. Men självklart så kommer det bli vår tur någon gång i framtiden, på något sätt! <3[/quote

Ja vad snabbt allt gick, Förstår att det blir konstigt att först hoppas på det bästa och sen vara på operation, blev du sjukskriven nu? Det är bra ni kan bli gravida relativt lätt iaf om ni blivit det två ggr på ett år! Nästa gång blir det tredje gången gillt :)

Jag är spänd inför imorgon, får se hur det går...

• Mmmiam
    bananmilkshake skrev 2020-07-05 07:38:54 följande:

Inte bra, tyvärr. Fick träffa läkare på gynakuten (hade tur, det var lite folk annars hade dom nog skickat hem mig), hon gjorde vul och såg inget foster. Bara hinnsäcken. Så nu väntar jag på ett missfall. Småblöder och tror inte det kommer starta av sig själv, jag ska tillbaka om 2 veckor. Är så ledsen, min första graviditet.

Åh nej vad tråkigt att det blev den utgången! Iom blödningarna så har man ju på känn att det kanske inte gått vägen men man hoppas ju så på att det ska vara normalt! Det är ju väldigt vanligt med missfall innan det fäster och blir en normal graviditet och snart är det säkert din tur! Jag fick ju missfall efter en del blödningar förra året men är nu gravid igen (utan blödningar sedan en tid tillbaka) så när ni orkar kan ni försöka igen! Blir nervös inför imorgon nu när ni båda i tråden fått negativa svar! Men är som du inställd på att det kan va ngt fel iom blödningarna och så! Kram till dig!
  • Mmmiam

Sorry mitt spammande men familjeliv fungerar så dåligt för mig, laggar hela tiden och låser sig, suck

• Mmmiam
    bananmilkshake skrev 2020-07-05 14:18:36 följande:

Tack, ja vi kommer försöka direkt igen. Är ledsen men ändå inte förkrossad liksom, och ändå peppad på nytt försök. Åh nej var inte orolig! Det var absolut inte meningen att skrämma dig. Berätta hur det gick och stor kram till dig!

Det gick bra idag, det var kub/ultraljud. Så nu håller jag tummarna för er att det fungerar nästa gång!
Svar på tråden Bruna trådiga flytningar