ejea skrev 2020-07-02 07:52:16 följande:
Hej allihopa
Jag var igår på mitt andra ultraljud, såg ett foster med tickande hjärta, helt perfekt i storlek och allt. Dock på helt fel ställe, det lilla pyret hade växt i min högra äggstock. Så blev akutopererad igår och har nu en äggstock mindre.
Vet inte riktigt vad jag ska säga eller känna. Operationen gick bra och jag mår bra fysiskt. Psykiskt känns det katastrof, skönt att allt gick bra liksom men det känns som höjden av otur att först få missfall sen två månader senare (på dagen i princip) få ett utomkveds. Kändes så sjukt att se det lilla fostret med hjärtat och sedan få ta bort det..
Vad ledsen jag blir av att läsa hur det gick! Kan tänka mig konstig känsla när du först ser ett tickande hjärta och sen måste ta bort det. Vad skönt att operationen gick bra men förstår om du blev besviken.
Tänk vad mkt som kan hända, jag ska på första ultraljudet på måndag och det snurrar ju såklart en del tankar om vad det kommer visa , spec iom blödningar förut.
Men inom sin tid kommer du säkert få en graviditet på rätt ställe som håller i sig, det måste vi bara tro! Har du barn sedan tidigare?