• ejea

Bruna trådiga flytningar

Hejsan!

Jag fick för ca en månad sen missfall i vecka 4+5. Fick rådet att det var helt okej att försöka bli gravid igen då kroppen återhämtade sig så fort.

Idag är jag i vecka 5+0, fick ljusbruna flytningar i torsdags 4/6 sedan en mer röd blödning utan klumpar i fredags 5/6. Den avtog fort och blev mer bruna flytningar som fortsatt. Är typ som bruna trådiga flytningar. Har pratat med barnmorska och kommer troligtvis få ta hcg prov.

Har fortfarande starkare test och grav. symtom.

Men känner mig såklart så jäkla orolig för ett missfall till, är det någon här som varit med om liknande men att det ändå gått bra?

• Svar på tråden Bruna trådiga flytningar
  • ejea
    mea08 skrev 2020-06-16 18:57:50 följande:

Hej!

Jag var på inskrivning idag, BM sa att bruna flytningar är inget alls att vara orolig över då det är gamla blödningar. De små blödningar a jag hade innan de trodde hon bara var slemhinnorna som varit sköra. Hon tog det inte som något att vara orolig över :)

Ska på VUL på torsdag, så återkommer efter det!

Vad skönt!

Jag ska på VUL imorgon, är så sjukt nervös. Vill verkligen att detta ska gå vägen denna gången. Såklart.

Tog clearblue test i helgen och det visade 3+ men idag visade det bara 2-3 dock efter att jag druckit en del vatten men det gör mig så sjukt rädd..
  • ejea

Hejsan

Har varit på vul idag och de kunde inte se något.

Fick ta nytt hcg prov och bokat ny tid för vul om två veckor.

Känns skit just nu. Vet ju ingenting och allt känns så hopplöst.

• Brannie
    ejea skrev 2020-06-17 15:36:18 följande:

Hejsan

Åhh jag håller verkligen tummarna för dig! Förstår att det känns jobbigt <3<3
  • ejea
    Brannie skrev 2020-06-17 19:10:24 följande:

Åhh jag håller verkligen tummarna för dig! Förstår att det känns jobbigt <3<3

Tack snälla du <3

Känns bara liksom så, tomt. Vi har inte skyddat oss på 1 år och 3 månader, jag har inte haft något preventivmedel på 2 år. Blir gravid missfall, blir gravid direkt efter och så är det antagligen missfall igen. När ska det vara vår tur liksom?

Sen samtidigt så hade jag typ hellre fått ett missfall nu, vet att det låter sjukt skevt. Men alltså hellre få det bekräftat än att gå runt och undra..ovissheten tar ju kål på en. Inte lätt att inte tänka på det liksom.

Menmen midsommar i helgen, träffa familjen. Snart semester. Man får försöka glädjas åt det lilla <3
  • mea08
    ejea skrev 2020-06-17 15:36:18 följande:

Hejsan

Beklagar verkligen :( Får hoppas att det var alldeles för tidigt och du kommer få se något nästa gång. Förstår att väntan är jobbig... Jag var på vul idag, såg en liten böna och ett tickande hjärta men var inta lika långt gången som jag trodde. Vi trodde 7+1 men är egentligen 6+3. Hon tyckte dock att vi kunde göra ett nytt vul om 2-3 veckor igen då det var så tidigt :) (om vi själv ville).

Håller tummarna för ditt nästa vul!
  • ejea
    mea08 skrev 2020-06-18 22:32:15 följande:

Beklagar verkligen :( Får hoppas att det var alldeles för tidigt och du kommer få se något nästa gång. Förstår att väntan är jobbig... Jag var på vul idag, såg en liten böna och ett tickande hjärta men var inta lika långt gången som jag trodde. Vi trodde 7+1 men är egentligen 6+3. Hon tyckte dock att vi kunde göra ett nytt vul om 2-3 veckor igen då det var så tidigt :) (om vi själv ville).

Håller tummarna för ditt nästa vul!

Vad roligt! Glad jag blir för din skull :) <3

Jag pratade med en barnmorska idag och hcg har stigit från 839 den 11/6 till 4653 den 17/6. Så barnmorskan sa att jag absolut var jättegravid, bara att jag antagligen är tidigare än vad vi trodde. Så nu känns allt bra igen! (För stunden)
  • Mmmiam

Jag fick missfall förra året och är nu gravid igen! I början av denna graviditet var jag helt säker på att det skulle bli missfall för jag blödde mycket och fick typ som en kornig brunröd blödning. Men sedan två tre veckor tillbaka har jag slutat blöda! Ska på ultraljud i början av juli så då får man ju veta men har mkt grav symtom så hoppas att det är positivt tecken!

Håller tummarna för dig! Vad skönt att hcg stigit!

• bananmilkshake
    Mmmiam skrev 2020-06-28 00:02:25 följande:

Jag fick missfall förra året och är nu gravid igen! I början av denna graviditet var jag helt säker på att det skulle bli missfall för jag blödde mycket och fick typ som en kornig brunröd blödning. Men sedan två tre veckor tillbaka har jag slutat blöda! Ska på ultraljud i början av juli så då får man ju veta men har mkt grav symtom så hoppas att det är positivt tecken!

Hoppar in här. Så härligt att allt är som det ska för dig! Jag har haft liknande som du, just att det är kornigt har jag undrat över. Jag ska ringa bm imorgon. Nu fick jag lite hopp för jag har trott det är kört för mig.
  • bananmilkshake
    Mmmiam skrev 2020-06-28 00:02:25 följande:

Hoppar in här. Så härligt att allt är som det ska för dig! Jag har haft liknande som du, just att det är kornigt har jag undrat över. Jag ska ringa bm imorgon. Nu fick jag lite hopp för jag har trott det är kört för mig.
  • Mmmiam
    bananmilkshake skrev 2020-06-28 08:24:49 följande:

Vilken vecka är du i? Ja hoppas att det inte är ngn fara för dig! Jag är 12+0. Jag fick likadant förra graviditeten också som blev missfall i v . 10 men då upphörde gravsymtomen också innan! Jag vet inte om det har betydelse men jag har valt att helt avstå från sex/orgasm denna gång iom att jag haft blödningar! Förra gången tänkte jag inte på det och det blev missfall, jag lägger ingen skuld på mig själv för det för man vet ju egentligen inte vad det beror på, men jag tänker att har jag t.ex. en svag tapp eller risk för missfall så avstår jag hellre för att se om det hjälper! Ingen idee att fråga barnmorskan om det där med orgasm för är helt säker på att de inte typ får förespråka avhållsamhet... så jag kör på min egna teori! Ringde du bm angående kornigheten? Kanske är ngn infektion var min tanke men kollade ej upp det!
Svar på tråden Bruna trådiga flytningar