• Shayeee

Shaken baby syndrom

Hej. Jag är nyblivande mamma som får ångest när det gäller mitt barn som är 6 veckor gammal????

Alltså jag skriver på engelska så det blir lättare för mig att förklara...

Today, my partner was lying down while holding the baby(was lying face down on his father?s chest) when my partner accidentally moved sideways which made our baby shaked his head back and forth... do you think he got shaken baby syndrom after this?

• Svar på tråden Shaken baby syndrom
  • Shayeee

Kan någon annan svara snälla???? jag vet inte vad som händer men när det gäller mitt barn så får jag ångest. Även när jag badar honom så tänker jag så mycket som att jag råkade lägga vatten i hans örat osv...

• Shayeee
    Tow2Mater skrev 2020-06-09 22:47:44 följande:

no

Even if he accidentally shook his head back and forth like 2 times??
  • 100wfs
    Shayeee skrev 2020-06-09 22:50:53 följande:

Kan någon annan svara snälla???? jag vet inte vad som händer men när det gäller mitt barn så får jag ångest. Även när jag badar honom så tänker jag så mycket som att jag råkade lägga vatten i hans örat osv...

Ta det lugnt! Det är ingen fara. Vatten i örat är inget att oroa sig för, din bäbis levde nyss i vatten dygnet runt :)
  • Shayeee
    100wfs skrev 2020-06-09 22:55:48 följande:

Ta det lugnt! Det är ingen fara. Vatten i örat är inget att oroa sig för, din bäbis levde nyss i vatten dygnet runt :)

Men tror du att han fick den hära shaken baby syndrom?? ????
  • Shayeee
    Shayeee skrev 2020-06-09 22:39:06 följande:

Hej. Jag är nyblivande mamma som får ångest när det gäller mitt barn som är 6 veckor gammal????

Alltså jag skriver på engelska så det blir lättare för mig att förklara...

Today, my partner was lying down while holding the baby(was lying face down on his father?s chest) when my partner accidentally moved sideways which made our baby shaked his head back and forth... do you think he got shaken baby syndrom after this?

My partner moved sideways which made our baby accidentally/forcefully moved his head back and forth like 2 times.... can it be shaken baby syndrom? :(
  • 100wfs
    Shayeee skrev 2020-06-09 22:57:12 följande:
    Men tror du att han fick den hära shaken baby syndrom?? ????
    Nej, det tror jag inte. Men jag är inte läkare. Är du orolig så ring 1177 för råd. 
  • Shayeee
    100wfs skrev 2020-06-09 23:00:16 följande:

Nej, det tror jag inte. Men jag är inte läkare. Är du orolig så ring 1177 för råd. 

Tack! Bhv bara någon som säger att allt är okej... :( jag får ångest och tror att jag har postpartum blues
  • 100wfs

"Shaken baby syndrome, SBS, innebär att barnets huvud skakas på ett så kraftigt sätt att hjärnan skadas. Om man skakar barnet kraftigt, tre skakningar i sekunden under sex till åtta sekunder, kan hjärnan skadas permanent."

Tycker inte detta stämmer in på händelsen du beskrev. 

• 100wfs
    Shayeee skrev 2020-06-09 23:03:10 följande:
    Tack! Bhv bara någon som säger att allt är okej... :( jag får ångest och tror att jag har postpartum blues
    Then maybe it's the postpartum blues you should call the doctor about? So that you can get the right help.
  • Shayeee
    100wfs skrev 2020-06-09 23:04:08 följande:

"Shaken baby syndrome, SBS, innebär att barnets huvud skakas på ett så kraftigt sätt att hjärnan skadas. Om man skakar barnet kraftigt, tre skakningar i sekunden under sex till åtta sekunder, kan hjärnan skadas permanent."

Tycker inte detta stämmer in på händelsen du beskrev. 

Tack!! :((
  • Shayeee
    100wfs skrev 2020-06-09 23:05:34 följande:

Then maybe it's the postpartum blues you should call the doctor about? So that you can get the right help.

Yes maybe i should do that too. Jag är 23 år gammal o han är mitt första barn så jag är så rädd om allt när det gäller hnm
  • Tiffany

Du borde verkligen prata med någon om hur du mår, oro osv ang ditt barn. Måste vara jobbigt att vara så rädd hela tiden.

• Tiffany

Du borde verkligen prata med någon om hur du mår, oro osv ang ditt barn. Måste vara jobbigt att vara så rädd hela tiden.

• Shayeee
    Tiffany skrev 2020-06-10 02:29:55 följande:

Ja faktist, det borde jag... det är så jobbig att inte kunna sova och tänka på allt som hände under dagen..
  • Fröken W

Hej!

Det är säkert ingen fara med ditt barn. Kontakta din bvc så kan de hjälpa dig.

Det är naturligt att oroa sig över sitt barn. Men när det tar över vardagen och påverkar sömnen så har det gått för långt. Din bvc kan hjälpa dig att få rätt hjälp med ditt mående. Var tydlig, och om du orkar så säg rakt ut att du mår dåligt och vill prata med någon.

Var rädd om dig!

Svar på tråden Shaken baby syndrom