F d vegetarianer
Inte gjort samma resa. Men vill bara tipsa om att du kanske ska välja typ lever eller annan inälvsmat i första hand. Eftersom det är järnet som är problemet
Inte gjort samma resa. Men vill bara tipsa om att du kanske ska välja typ lever eller annan inälvsmat i första hand. Eftersom det är järnet som är problemet
Fast det förs ingen diskussion om att kött är mord eller att ts ändå bör äta vegetariskt. Jag skiter fullständigt i om någon främling på nätet äter kött eller inte. Det enda jag uttryckt är en önskan om ärlighet istället för att försöka försköna och rättfärdiga sitt beteende. Det är helt okej att säga att man bryr sig mer om sin bekvämlighet än djurens välmående, så tänker över 90% av befolkningen ändå. Men ljug inte om att vegetarisk kost inte kan erbjuda tillräckligt med järn och du då måste börja äta kött. Samma sak med kosttillskott, är du vego pga etiska skäl blir det väldigt dumt att säga att amen jag stödjer hellre djurplågeri än orkar hålla på med kosttillskott varje dag.
Är ts eller den andra personen vego pga hälsoskäl spelar det ingen roll. Men hade de varit det tror jag knappast de hade känt behovet av att försöka rättfärdiga det genom att få det att låta som att de behövde äta kött och inte kunde äta vego.