Exet vill att jag skriver ut passansökan och skriver under omgående..annars stämmer han mig igen(obs långt)
Sonen har ett pass som nyligen gått ut. Jag vet hur det fungerar rent juridiskt men min erfarenhet av rättsväsendet är att det finns många kryphål som jag fått min beskärda del av. Jag har betalat över 100 000 ur egen ficka, första omgående hade jag ingen inkomst så fick rättshjälp och nu betalade min försäkring 102 lax och jag 42 lax så det är höga summor..
Jag vägrar dansa efter hans pipa och kommer inte ge vika för dessa krav..senast informerade han 1 dygn innan att han inte hämtar sonen för att han är på semester..detta trots att han månaden innan stämde mig och att umgänget var förlagt med vite..hämtade inte eftersom det lika gärna kunde ha varit ett bakhåll.. bestämde där och då att han inte kontrollerar mig längre..soc kopplades in och förskolepersonalen var förtvivlade... detta efter att han ställt in som han behagat under 4 års tid...
Förskolan och rektorn var vittnen för sonens skull nu senast..men valde att inte ta det till huvudförhandling utan gick med på vv och gemensam vårdnad på inrådan av mitt ombud..detta eftersom han utåtsett är ?charmig och korrekt? inget missbruk.. han blev rasande när jag gick med på det han ville..omvänd psykologi helt enkelt..tänkte att han inte kan stämma mig mer eftersom det är lika..men då har han istället polisanmält mig och orosanmält..samtliga har lagts ner eftersom det saknar grund..soc. ringer bara och säger typ nu är det dags igen men det är vår skyldighet etc..
Jag tror inte att han ska åka någonstans med sonen.. han är från ett krigshärjat land och kom 10 år innan kriget av ekonomiska skäl..ingick ett skenäktenskap och beviljades uppehållstillstånd.. sedan har han utan min vetskap hämtat släktingar och sin familj på falska passhandlingar...bla stulit mitt pass när vi var gifta och skickat till en kusin som försökt ta sig över gränsen med mitt pass som jag trodde var borta i hemmet..han hjälpte mig leta efter det tom och skyllde på att jag var så ?slarvig?...
Jag tror inte att han ska åka någonstans utan försöka skapa ?samarbetssvårigheter?..alternativt skicka till 12 åriga systersonen så han kan komma som ankarbarn..
Och vad är det för pengar du fått betala? Förstår inte riktigt