• Ellifant

Någon som har eller känner ett ”barn” under 20 som heter Bertil?

Som rubriken lyder känner ni någon under 20 som heter Bertil?

Jag är sugen på att döpa min son till det men är rädd för att det är för gammalt...

Samtidigt så börjar ju gamla namn som Kerstin, astrid. Ingrid Mm komma tillbaka men kan Bertil med göra det?

• Svar på tråden Någon som har eller känner ett ”barn” under 20 som heter Bertil?
  • fluu

Jag känner tre små Bertil. De är 11,2 och nyfödd. Det är ett fint och bra namn som passar in i den rådande namntrenden, men som inte riktigt kommit igång än. Perfekt skulle jag säga.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mint

Visst heter ett av bloggaren Underbara Claras barn Bertil?

• flygrl

Jag hörde en mamma ropa ?Bertil? till sitt barn för ett tag sen. Lilla Bertil va väl typ 5 år.

• 10oktober

Tycker absolut att det funkar! :) mina två pojkar har namn i liknande stil, dock ej just Bertil.

• Anonym (mimmi)

Min fyraåriga son heter Bertil. Det var hans storasyster som kom på namnet. 

• BuoBä

En släkting blev sååååå besviken att Prins Oscar inte fick namnet Bertil åtminstone som mellannamn, och tjatade på oss att vi borde döpa vårt barn som var beräknat några veckor senare till det. Det blev en flicka, så det blev inte aktuellt, men jag hade kunnat tänka mig det. Gubb- och tantnamn är inne.

• Mrs Moneybags

Jo, det var en pojke på ca 13-14 som praoade i min sons klass. Han heter Bertil och var superpoppis bland de små ungarna. 

• Ceciliaab

Känner ett barn som heter Bertil. Och jag har också för mig att Underbara Clara har ett barn som heter Bertil?

Bertil känns rätt i tiden även om just det namnet inte fått någon uppsving än.

• Anonym (E)

En av sonen klasskompisar kallas/heter Bosse, möjligtvis är det en Bertil. Barnen går i lågstadiet.

• Skogssport

Haha, nej. Bebis-Bertil 2020? Njä!

• Anonym (Ja)

Ja. På dotterns förskola gick en Bertil född -07. Namnet passade honom jättebra.

• Anonym (M.Sophia)

Jag tycker Bertil är superfint <3 Underbara Clara har en son som heter det.

Är själv inne på att döpa min dotter till Kerstin och har lite samma tankar som du har fast med det namnet.

• Editb

Jag känner ingen men vet att den stora bloggaren underbaraclara har en son i ungefär 9 års åldern som heter så. Fint namn i övrigt. Googla på hennes namn så hittar du bloggen.

• Ellifant

Tusen tack för alla svar <3

Nu lutar det ännu mer åt att han är en liten Bertil...

Svar på tråden Någon som har eller känner ett ”barn” under 20 som heter Bertil?