Ersättning
Hej jag har 2månader pojke och han blir inte mer med bröst mjölk, jag undrar vilken ersättning är bast för honom
Hej jag har 2månader pojke och han blir inte mer med bröst mjölk, jag undrar vilken ersättning är bast för honom
NAN är bäst.
Okej tack men vilken av dem för att det finns många NAN
Vad får dig att tro att han inte blir mätt? Går han upp dåligt? Äter ofta? Missnöjd? Kollat tungbandet?
jag har inte tillräckligt med bröstmjölk
Och Han äter ofta och jag blir jätte stressad när han blir inte mätt och börja skrika
Är det inte bara en helt normal tillväxtperiod då? Låter som att det skulle kunna vara det.
Om du inte vill amma längre så är det okej. Om du vill amma så sluta inte för att du tror att du inte har tillräckligt med mjölk. Vad får dig att tro det? Har han tappat vikt? Ett sätt att öka mjölken är helt enkelt att amma mer och oftare. Det är vanligt att bebisar har tillväxtfaser där det verkar som om dom aldrig blir mätt och bara vill amma HELA tiden. Men det är helt normalt, bebisar gör så för att öka bröstmjölksproduktionen. Står man ut med det så kommer det perioder där bebisen är mer nöjd.
Han kan inte tugga bra och jag pumpa hela tiden och nu när jag pumpa det kommer lite grann och han bli inte mätt så jag vill blanda om han äter ersättning på dagen och bröstmjölk på naten. Om ni vet vilken är bra de kan ni rekommendera tack
Ja vill gärna armar tills han är sex månader och börja äter bra mat
Om du ska ge ersättning, så köp NAN SENSITIVE, och hoppas att ditt barn inte drabbas av förstoppning.