• Anonym (Q)

Gabapentin

Min läkare föreslog gabapentin mot ångest. Aldrig hört talas om denna medicin.

Någon som har erfarenhet av den?

Inga skräckhistorier tack.

• Svar på tråden Gabapentin
  • Anonym (Ronny Ronnysson)

Jag tog den och förvandlades då till varulv vid midnatt!!!!

• Anonym (Q)
    Kråksången skrev 2020-09-21 17:55:11 följande:

Har gabapentin mot ångest och den fungerar bra.

Har du ätit den länge?

Vad för dos tar du? Några biverkningar?
  • Kråksången
    Anonym (Q) skrev 2020-09-21 18:03:44 följande:

Har du ätit den länge?

Vad för dos tar du? Några biverkningar?

Ätit sedan i vintras, står på 600 just nu men ska ökas nu igen. Fick lite huvudvärk i början men nej inga biverkningar utöver det. Sover bättre och har mer energi på dagarna, vet inte om det beror på att ångesten har minskat eller om det är något som är vanligt på just gaba.
  • Anonym (Q)
    Kråksången skrev 2020-09-21 18:08:58 följande:

Ätit sedan i vintras, står på 600 just nu men ska ökas nu igen. Fick lite huvudvärk i början men nej inga biverkningar utöver det. Sover bättre och har mer energi på dagarna, vet inte om det beror på att ångesten har minskat eller om det är något som är vanligt på just gaba.

Ok, ökas? Avtar effekten efter en viss tid?

Tar du dosen uppdelat? Eller en gång per dag?

Hur lång tid tar det innan man får effekt?
  • Anonym (op)
    Anonym (Q) skrev 2020-09-21 15:26:43 följande:
    Hjälper terapin mot din ångest?
    Lite, men inte så mycket som jag egentligen behöver. Har dock inte gjort klart den.
  • Anonym (Q)
    Anonym (op) skrev 2020-09-21 18:21:49 följande:

Lite, men inte så mycket som jag egentligen behöver. Har dock inte gjort klart den.

Jag har gått i olika terapier i åratal och det har inte hjälpt nåt mot min ångest. Hoppas det funkar bättre för dig.
  • Anonym (op)
    Anonym (Q) skrev 2020-09-21 18:45:28 följande:
    Jag har gått i olika terapier i åratal och det har inte hjälpt nåt mot min ångest. Hoppas det funkar bättre för dig.
    Jag har konkret ångest pga trauma, så kanske finns det lite hopp. Jag har aldrig tidigare fått terapi, däremot massor av mediciner.
  • Anonym (Q)
    Anonym (op) skrev 2020-09-21 18:52:13 följande:

Jag har konkret ångest pga trauma, så kanske finns det lite hopp. Jag har aldrig tidigare fått terapi, däremot massor av mediciner.

Ok.

För mig att terapin nästa gjort att jag mått sämre :(

Hoppas det funkar bättre för dig.
  • Anonym (Maskrosen)
    Anonym (Q) skrev 2020-09-21 19:04:22 följande:

Ok.

Blev också sämre av terapi. Tyckte jag tappade kontakten med mig själv. Dessutom är mina relationer riktigt dåliga jämfört med innan.../:
  • Anonym (op)
    Anonym (Q) skrev 2020-09-21 19:04:22 följande:
    Ok.

Anonym (Maskrosen) skrev 2020-09-21 22:04:52 följande:
    Blev också sämre av terapi. Tyckte jag tappade kontakten med mig själv. Dessutom är mina relationer riktigt dåliga jämfört med innan.../:

Jag har mått sämre sedan jag började i terapi jag med, men jag hoppas det ska bli bättre om jag fortsätter. 

Vad var det för terapi ni gick?
Svar på tråden Gabapentin