• Siass

Har någon fått barn UTAN föregående missfall?

Let it Rain skrev 2020-09-22 04:02:01 följande:

Min BM sa förresten att det som drar upp statistiken är att vissa kvinnor (tyvärr) är mer utsatta för missfall )medan andra aldrog får något enda). Varken min mamma eller syster har haft något känt missfall.

Vilka är mer utsatta? Minns du vad hon sa kring det?
  • Siass
    fjanten skrev 2020-09-22 17:13:26 följande:

Nu är det inte mig du citerat, men det kan exempelvis röra sig om att en kvinna får blodproppar i moderkakan och det orsakar missfall, och den benägenheten finns då kvar även kommande graviditeter (går att medicinera så länge man vet källan, går ofta att konstatera vid sent missfall). Eller så kan det handla om att vissa verkar ha ett överaktivt immunsystem - normalt sett ska ju immunförsvaret gå ner när man blir gravid för att kroppen INTE ska "bekämpa" graviditeten. Det kan vara som jag (hade) - massa ärrvävnad i livmodern. Såna saker kan göra att man är mer benägen att få missfall (även om fostret annars hade varit friskt).

Tack för ditt svar Fjanten! Så mkt som kan hända...hur ska man ens kunna glädjas åt en tidig graviditet? (Fråga inte riktad specifikt till dig:)) Jag fick plus igår och att vänta in tills vecka 12 för att sedan kunna slappna av ngt könns som väldigt mgn veckor!
  • Siass
    Let it Rain skrev 2020-09-22 22:35:58 följande:

Det går nog inte att veta på förhand. Hon menade bara att vissa kvinnor får många missfall och andra inga alls.

Ja...
Svar på tråden Har någon fått barn UTAN föregående missfall?