• Maria Maruschka

Har någon fått barn UTAN föregående missfall?

Som tidigt förstagångsgravid, i den icke mest fertila ålder för det, har jag efter googling och faktasök börjat tro att jag helt enkelt inte kommer få behålla denna myra. Det framstår som att alla lyckade graviditeter föregås av ett, eller egentligen flera, missfall av olika slag.

Finns det några där ute som har fått fullgånget barn på första - kända- graviditeten?

Finns det någon som fått barn, är med barn eller försökt skaffa barn som ALDRIG haft missfall?

Bidra gärna med positiv statistik och erfarenheter! Jag vet att det praktiskt, faktiskt inte hjälper mig undvika missfall det minsta, man jag behöver NÅN form av hopp, för just nu är jag lite på botten. Säkert flera i samma situation :(

• Svar på tråden Har någon fått barn UTAN föregående missfall?
  • Anotherone

Jag har två barn som blivit till då vi önskat bli gravida.
    Och såvitt jag vet har jag aldrig haft missfall.

• Solblomma30

Jag har varit gravid fem gånger och jag har fyra barn. Första barnet blev till på andra försöket och jag hade en helt komplikationsfri graviditet och förlossning. Sen fick jag ett supertidigt missfall, en kemisk graviditet, mellan första och andra graviditeten, men det var egentligen inte ens jobbigt för jag blev gravid med missfallet på första försöket, och sen blev jag gravid direkt igen med mitt andra barn utan att få mens emellan.

Tredje och fjärde barnet var blev till på första och tredje försöket och inga missfall emellan.

• Sasu

jag har aldrig haft missfall, har dock bara ett barn och den graviditeten var komplikationsfri. Min mor hade dock ett missfall mellan varje barn.

• Ellie

Två barn vid 34 och 37 års ålder. Första försöken (dock ivf pga steriliserad man) inga missfall.

• närkommertrean

Mitt första barn var även min första graviditet. Efter det har jag fått två mf och efter varje mf har jag fått ett levande barn. Så jag har varit gravid fem gånger och har tre barn. De allra flesta av mina vänner har fått första barnet utan mf. Några av dem har fått mf innan nästa barn.

• Favolosa

36 år, gravid i vecka 21 med mitt första barn. Jag har aldrig haft ett missfall. Men jag var också väldigt orolig i början och graviditeten och var nästan övertygad om att någon skulle gå fel. Först oroade jag mig för missfall, sen oroade jag mig för dåligt resultat på NIPT och den oroade jag mig för att något fel skulle upptäckas på RUL. Men allt har gått bra sedan en vecka tillbaka känner jag till och med hur min lilla kille sprattlar i magen

Svar på tråden Har någon fått barn UTAN föregående missfall?