• Maria Maruschka

Har någon fått barn UTAN föregående missfall?

Som tidigt förstagångsgravid, i den icke mest fertila ålder för det, har jag efter googling och faktasök börjat tro att jag helt enkelt inte kommer få behålla denna myra. Det framstår som att alla lyckade graviditeter föregås av ett, eller egentligen flera, missfall av olika slag.

Finns det några där ute som har fått fullgånget barn på första - kända- graviditeten?

Finns det någon som fått barn, är med barn eller försökt skaffa barn som ALDRIG haft missfall?

Bidra gärna med positiv statistik och erfarenheter! Jag vet att det praktiskt, faktiskt inte hjälper mig undvika missfall det minsta, man jag behöver NÅN form av hopp, för just nu är jag lite på botten. Säkert flera i samma situation :(

• Svar på tråden Har någon fått barn UTAN föregående missfall?
  • Madida

2 barn, inga missfall

I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Maria Maruschka
    Lisa says skrev 2020-09-22 08:31:15 följande:

37 år och inget missfall, är nu gravid för första gången med bf nu på lördag. Ingen i min familj har fått missfall. Man är så himla orolig i början och visst är det så att det kan hända, men det finns goda chanser att det går bra också! Så skönt när man väl vågar börja vara riktigt glad!

Tack, grattis och lycka till med bf =)
  • Maria Maruschka
    Favolosa skrev 2020-09-22 01:17:25 följande:

36 år, gravid i vecka 21 med mitt första barn. Jag har aldrig haft ett missfall. Men jag var också väldigt orolig i början och graviditeten och var nästan övertygad om att någon skulle gå fel. Först oroade jag mig för missfall, sen oroade jag mig för dåligt resultat på NIPT och den oroade jag mig för att något fel skulle upptäckas på RUL. Men allt har gått bra sedan en vecka tillbaka känner jag till och med hur min lilla kille sprattlar i magen

Hihi, ja jag hade inte ens kollat bortom att BLI gravid, vilket jag förväntade mig skulle bli väldigt svårt med tanke på min ålder, så fick en chock när jag började läsa om första trimestern efter min positiva sticka. Och jag antar att om jag kommer förbi denna nuvarande rädsla kommer mer skräckinjagande sitiationer och möjligheter! Orolig mamma från första spermien :P
  • Mandel

Inga missfall.

Fick första barnet när jag var 30 och andra vid 33.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Norrut
    Maria Maruschka skrev 2020-09-22 12:01:50 följande:

Orolig mamma från första spermien :P

Hahahaha, jag dör! Igenkänningshumor på den :')

Minns hur nervös jag var för missfall den där första tiden. Blev gravid på första försöket och vågade inte tro att det kunde vara så enkelt... (Spoiler: Det var så enkelt.)
  • Zakopane

Jag är född 1977 och har fyra barn födda 2006, 2008, 2018 och 2019.

Jag har aldrig fått missfall eller genomgått abort. Med andra ord: samtliga graviditeter har resulterat i barn.

Bonus: alla fyra barnen blev till på första ägglossning.

Svar på tråden Har någon fått barn UTAN föregående missfall?