• Maddo89

Missfall - medicinsk hjälp

Hej. Gravid känns som fel kategori eftersom jag i förrgår fick missfall. Jag hade kommit så långt att jag var i 11+2.. Försöker ändå tänka att det var för det bästa. Kroppen stöter ut det som inte skulle bli livsdugligt. I mitt fall hade graviditeten slutat långt innan missfallet. Vid ultraljud fick jag höra att fostret såg ut att vara lika stor som i vecka 5-6.

Nu till min fråga. Har någon här tagit medicinsk hjälp för att stöta ut fostret? Jag fick en tablett när jag åkte hem från sjukhuset och skulle två dagar senare (idag) börja med tabletterna som sätter fart på det så att säga. Saken är den att gårdagen var ett helvete för mig. Jag mådde illa, hade blödningar och kramper från ..! Idag trodde jag att jag skulle behöva gå igenom det igen men tabletterna verkade inte alls? Jag kunde till och med sova två timmar på dagen? Ringde gyn och fick höra att jag kanske redan haft det värsta igår. Jag fick ut lite klumpar men inget stort. Har mensliknande värk än men.. Kan inte sluta fundera på om det är över? Jag har tid på gyn nu på fredag för att kolla så allt ser okej ut. Undrar bara om jag klarar av att jobba mån-tors. Hur hemsk var smärtorna för er första veckan? Kunde ni se att ?det? kom ut när ni var på toa?

• Svar på tråden Missfall - medicinsk hjälp
  • Pimpinellan

Beklagar verkligen! Jag fick ta 2 omgångar Cytotec vid mitt första missfall. Blödde ingenting  av mig själv. Ganska vanligt att pillren inte funkar första försöket så man måste ta 2 omgångar. I ditt fall verkar dock kroppen själv gjort jobbet vilket alltid är bättre. Ett foster motsvarande storlek v.5-6 är oerhört litet och inget man kan se själv. Det blir bara blodiga klumpar av slemhinna.

Svar på tråden Missfall - medicinsk hjälp