• Anonym (Leva här och nu!)

Hjärntumör, resa vart?

Mitt barn har drabbats av hjärntumör och vi vet inte hur framtiden kommer att se ut framöver. I skrivande stund mår barnet bra och livet går i ett nästan normalt tempo. Men som kan komma att ändras från ett halvår till ett annat.

Till saken, vi har fått ett bidrag på 15000 kr till en rekreationsresa. Bidraget gäller fram till årets slut. Om vi inte har hunnit nyttja bidraget måste vi söka igen och man kan inte säga om det går att få ett likvärdigt belopp eller mindre.

Bidraget får täcka kostnader så som allt som har att göra med en resa, bensin, husrum, mat, husbil, spa. Allt utom alkohol såklart. Vi är 2 vuxna och 1 barn (11 år).

Det senaste året har vi gjort en del frilufts -event, hyrt stuga i fjällen, vandrat, paddlat kanot, ridit...

Min fråga..
    Vad skulle ni använda pengarna till, vilken typ av resa?
    Jag har idétorka.

• Svar på tråden Hjärntumör, resa vart?
  • Anonym (lo)

Disneyworld i Paris Om det öppnat igen pga corona.

• Anonym (122)

Vad tycker han om extra mycket eller brinner för?

• Anonym (Mia)

Höghöjdsbana? Bo på Nice hotell köra go cart? När mina killar var 11 älskade de allt som var aktiviteter, men de kunde även älska saker som inte hända så ofta ex bo på hotell och beställa roomservice. Kanske halloween på Kolmården?

• Anonym (Fråga)

Fråga barnet vettja :) låt hen välja.

• Anonym (bada)

Åk till the Reef i Fredrikshamn några dagar! Färjan över är rolig och sedan bor man fint, äter bra och badet passar både stora och små, typ en blandning av Spa och Äventyrsbad.

• Mortiscia80

Jag håller med första inlägget, Disneyland! :) Det är en riktigt stor plats och med massor av saker att upptäcka, helt rätt ålder dessutom. Och var beredd på att ni behöver köpa inträde för flera dagar, både för storleken och för att barnet ska orka med. Jag skulle ha mjölkat varenda krona ur det där bidraget och stannat så länge som möjligt. Och om ni ändå är i Paris tittar ni så klart på andra sevärdheter också samtidigt.

• Anonym (12345)

Vad vill barnet och hur mycket ork har barnet? Påverkar hjärntumören barnet så att det blir åksjukt? Har barnet behandling som gör det infektionskänsligt? Vilka sätt att resa på fungerar för barnet?

Välj bort potentiella resmål efter barnets intresse, förmåga och resmålets coronasituation så kommer ni kanske vidare i era funderingar.

• Bjoer

Jag skulle leta efter någon längre kursvecka i nån aktivitet nånstans. Problemet är lite barnets ålder. De förslag som jag har (skärmflygkurs i Åre, Downhill med UCPA i Frankrike osv.) kräver 13 eller 18 år. Men det lär ju finnas andra aktiviteter som man kan göra när man är yngre. Någon downhillvecka nånstans lär finnas om man letar. Eller cross country MTB, som är lite snällare för nybörjare men "kräver" kondition på ett annat sätt.

Ett tips är också att göra något med kompisar. Åk till Boda Borg eller liknande.

• Anonym (Lia)
    Anonym (Leva här och nu!) skrev 2020-09-28 23:47:17 följande:

Mitt barn har drabbats av hjärntumör och vi vet inte hur framtiden kommer att se ut framöver. I skrivande stund mår barnet bra och livet går i ett nästan normalt tempo. Men som kan komma att ändras från ett halvår till ett annat.

Till saken, vi har fått ett bidrag på 15000 kr till en rekreationsresa. Bidraget gäller fram till årets slut. Om vi inte har hunnit nyttja bidraget måste vi söka igen och man kan inte säga om det går att få ett likvärdigt belopp eller mindre.

Bidraget får täcka kostnader så som allt som har att göra med en resa, bensin, husrum, mat, husbil, spa. Allt utom alkohol såklart. Vi är 2 vuxna och 1 barn (11 år).

Det senaste året har vi gjort en del frilufts -event, hyrt stuga i fjällen, vandrat, paddlat kanot, ridit...

Min fråga..

Vad skulle ni använda pengarna till, vilken typ av resa?

Jag har idétorka.

Hoppas allt går bra för ditt barn. Barnet borde få välja resmål, problemet är ju att man kanske inte kan resa varsomhelst nu pga covid. Vad mysigt med en resa mitt i allt.
Svar på tråden Hjärntumör, resa vart?