• Bunny on speed

Varför är surrogatmödraskap så dyrt och inte lagligt i Sverige?

Anonym (Ja) skrev 2020-10-07 20:26:58 följande:

Gällande IVF så anser jag personligen att barnet i fråga ska få veta vem fadern är.

Det kan inte (enligt mig) jämföras med surrogat men jag anser att det är en självisk tanke att skaffa ett barn på eget bevåg där man inte låter barnet känna till sitt biologiska ursprung.

Vissa kanske inte lider av det, men andra kanske gör det (tänker då på barnen i fråga)

Blandar du här ihop ivf med att ensamstående kvinnor skaffar barn (genom inseminering eller just ivf då)?
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Bunny on speed
    Anonym (Ja) skrev 2020-10-07 21:34:21 följande:

Inseminering där man använder sig av donator, par som ensamstående.

Varför gör du den kopplingen? Det är ju inte definitionen av ivf.
  • Bunny on speed
    Anonym (Ja) skrev 2020-10-08 08:01:57 följande:

Du kan fortfarande ha ett donerat ägg eller spermie vid IVF.

Sen är det inte definitionen av det men det utesluter inte att det används okänd donator vid IVF.

På dig låter det som mer regel än undantag.
  • Bunny on speed
    Anonym (Ja) skrev 2020-10-08 12:19:53 följande:

Det får du tycka att det gör. Har dock aldrig nämnt det, så det får stå för dig

När ivf diskuterades började du prata om att barnet ska veta vem som är pappan. Hur många sätt kan det tolkas på?

Men det är ok, alla vet inte vad ivf är. Det är bra att du är villig att lära om.
  • Bunny on speed
    Anonym (Ja) skrev 2020-10-08 14:26:01 följande:

Men människa snälla.

Du vet ju vad jag menar. Skriver du för att fortsätta provocera när du ändå förstår vad jag menar och är ute efter ?

Jag tar tillbaka allt uttalande om IVF och skriver istället att all form av inseminering där man använder donator anser jag att barnet bör veta vem donatorn är. Oavsett om man använder någon annans ägg eller spermier.

Nöjd så?

Det köper jag!
Svar på tråden Varför är surrogatmödraskap så dyrt och inte lagligt i Sverige?