• Secondhand

Amning

Hej, sitter här med min 2,5månaders tös och funderar på våra nätter. Som det är nu så vaknar hon varannan timme, smackar och vill äta. Är det vanligt? Tips på hur jag kan få henne att sova längre pass?

Hon tar inte napp heller.. Testat flera olika!

• Svar på tråden Amning
  • EliMil

Hej.

Har haft det precis likadant. Min son är nu 3,5månader och det börjar vända. Fick tipset att väcka honom på dagarna så att det inte gick mer än 3 timmar emellan måltiderna då. Han kunde nämligen sova 5tmmar i sträck dagtid men vaknade varje eller varannan på natten. BVC sköterskan trodde då att han åt igen under natten för det han missat på dagen.

• lövet2

Fullt normalt för åldern. Hon kommer att börja sova längre sammanhängande av sig själv. Men - sedan kommer annat som stör på nätterna (mardrömmar, tandsprickning, snuva och lite av varje) så de flesta barn sover ganska ryckigt hela det första året.

• syntharen

Det är helt normalt att en 2,5-månads bebis vaknar varannan timme för att äta. Du kan inte få henne att sova längre pass på natten. Men tänk på att det här är en kort tid av ditt liv, om några månader kan ditt barn sova längre pass och om något/några år kanske tom hela natten.

Svar på tråden Amning