Vårdnad utan ansvar
Skriva på gemensam vårdnad eller inte?!
Pappan vill ha gemensam vårdnad men säger själv att han inte kan ta ansvar just nu pga psykisk ohälsa.
Bebisen har träffat pappa några gånger då och då.
Skriva på gemensam vårdnad eller inte?!
Pappan vill ha gemensam vårdnad men säger själv att han inte kan ta ansvar just nu pga psykisk ohälsa.
Bebisen har träffat pappa några gånger då och då.
Jag skrev och frågade om han vill komma idag eller imorgon. Han vill komma imorgon.
Har ni tips på vad jag ska säga göra för att stå på mig och inte vackla ang vårdnaden?
Hej TS, hur gick det när du träffade pappan?
Hur går det?
Nej. Men du skriver att det försvinner pendlingsstif för en förälder som inte bor med barnet så att de aldrig kan komma upp i samma tid som om de bodde tillsammans. Det innebär ju att du förutsätter att andra pappor lägger varje vaken minut på sina barn.
Självklart har en pappa som bor med barnet, fast han arbetar, mer tid med barnet än en pappa som inte bor med barnet. Ett litet barn/bebis är inte vaken på fasta tider, en boendeförälder, som arbetar, kan ju vara med barnet vid en massa olika tider, inte bara mellan 17-20.
Vilken tid menar du att en boende pappa träffar barnet annars? Visst finns de de som delar nätterna. Men verkar fortfarande vara otroligt många som inte gör det.
Inget säger heller att man som pappa inte kan sova med barnet några nätter u veckan trots att man inte är boendeförälder.
Jag fattar att detta inte är möjligt om föräldrarna har en konflikt. Men har man inte det så finns inget som hindrar att man ser till att barnet träffar den andre föräldern precis lika mycket, bortsett från möjligtvis tiden man sover, som man annars hade gjort
Menar du att man skulle sova hemma hos boendeföräldern då..?
Barnet sover kanske inte när du tror det sover. Barn vaknar på kvällen, natten och morgonen.
Vad händer om barnet sover när klockan är 17 och sover till klockan 19.30? Ska pappan då komma tillbaka klockan 21 när barnet är vaket nästa gång?
Och på helgen får ju pappan som bor med barnet en massa tid att umgås.
Nej, det fungerar inte så med små barn. De är inga maskiner som är vakna på bestämda tider.
Ja det menar jag att man åtminstone kan göra ett par gånger i veckan
Du lever i tron att inte många sammanboende föräldrar delar på vaknätter, men tror skilda partners ska bjuda in ett ex för övernattning i hemmet flera ggr i veckan?
Din värld är annorlunda än min.