Elsa891 skrev 2020-11-02 10:08:32 följande:
Just angående jobb och utbildning har jag tänkt och kollat på det i en evighet känns det som. Har nog tittat på varenda utbildning, talat med tre olika SYO och får ändå ingen klarhet. Jag har bra betyg så skulle kunna komma in på i princip vad som helst. Är väl därför jag sätter sån press på mig själv, jag har ju ALLA möjligheter men vet ändå inte vad jag vill....
Alltså jag är 43 år gammal och vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor. Jag har jobbat med allt möjligt och testat alla möjliga yrken jag till och med inte visste existerar.
Det viktigaste har varit ATT jag har ett jobb och en inkomst så jag kan ha någonstans att bo och försörja mig och kunna ha ett liv. Det har hjälpt mig att fundera på vad jag faktiskt kan tänka mig att att plugga till och jobba med. Under åren har jag ju insett vad jag inte passar till och vad som måste vara en skälig nivå på vad jag orkar.
Nu ska jag flytta 63 mil till min partner och måste hitta något nytt att syssla med och under tiden jag funderar över det så pluggar jag upp lite betyg. Inte för att det behövs utan för att köpa mig tid och få en inkomst.