Inlägg från: syntharen |Visa alla inlägg
  • syntharen

Hur får fostret all näring när jag inte kan äta/behålla mat?

askyfullofstars skrev 2020-11-08 11:39:30 följande:

Hej och tack för ditt svar!

Du skriver så himla bra saker som verkligen stämmer överens med HG. Folk i min närhet tjatar om att jag ska ta mig ut för att må bättre. De fattar inte (trots att jag sagt till 100 ggr) att varje rörelse är som att befinna sig på en båt ute till havs. Till råga på allt så är jag fl med mitt barn på 16 månader. Det är tv och överlevnadsmood varje dag som gäller.

Spelar det någon roll vad man äter? Jag kan få i mig chokladpudding från Lidl, bröd, och sånt. Försöker verkligen småäta hela tiden. Min hals är fylld med sår så jag håller verkligen med dig om kexråden.

Mitt första barn (som jag också hade HG) med vägde ca 2700 g vid födseln och då kämpade jag med maten och gick upp 15 kg till slut. Känner mig stressad över fostret i magen, att jag inte kan ge det som fostret behöver.

Tar för övrigt lergigan Comp 2 ggr om dagen och en till natten.

Om du är föräldraledig se då till att bli sjukskriven så snabbt som möjligt så din partner kan ta ut föräldraledigt istället. Du ska absolut inte må så här och ta hand om ett litet barn samtidigt, det är inte hållbart.
  • syntharen

Har du fått teste Primperan? Det hjälpte mig mkt, men då var jag nog inte så dålig som du

Svar på tråden Hur får fostret all näring när jag inte kan äta/behålla mat?