bananmilkshake skrev 2020-11-10 17:18:21 följande:
Hej! Jag är i en ganska liknande situation som dig. MA i somras, gravid i v.8 nu. Vid v.6 ungefär började mina gravsymptom avta. Jag har knappt mått illa alls, lite ömma bröst osv. Men nu blev det ännu mindre, plus att jag haft blödningar av och till i flera veckor! Så ja, jag var säker på att jag skulle få cytotec.
Så fick jag ett VUL förra veckan, som visade en helt normal graviditet (även om det var för tidigt för att se hjärtslag så vi ska dit igen imorgon). Blodet kom inte ens inifrån livmodern.
MEN - det jag vill komma till, är att jag frågade läkaren om det inte är konstigt att symptomen först är så svaga och sen börjar försvinna. Hans svar var "nej, inte alls konstigt!".
Sen sa han nog lite mer om det men det minns jag inte, haha. Men ja, efter det så valde jag såklart att lita på honom, oavsett vad jag läser. Jag har också läst mängder med gamla trådar här och det är så sjukt många som upplever det här, utan att det är nåt fel!
Tack för lugnande svar. Jag såg fostret för 6 dagar sedan, med hjärtslag. Men då mådde jag betydligt värre. Vet inte om det kan bero på att jag börjat äta igen som jag mår bättre, innan det åt jag knappt någpt o kunde inte heller dricka. En enda karusell detta.
Jag hoppas du får se ett hjärtslag imorgon!!!