• mandelskrutten

Hjälp, tips tack!

Min Tandläkare sade att det är viktigt för mig med Munskölj och då Flux morgon och kväll.

Långsiktigt blir det stora summor då dessa flaskor kostar en hel del.

Hur gör ni med Munskölj då det är kostsamt?

• Svar på tråden Hjälp, tips tack!
  • Vanessa89

Är 100 kr i veckan stora summor för dig? Då har du nog större problem än din munhälsa...

• Aniiee
    mandelskrutten skrev 2020-11-11 10:59:03 följande:

Finns olika Munskölj märken och varför är Flux det Tandläkare rekommenderar?

Tandläkaren har säker ett avtal med Flux....

Ärligt talat, munskölj som munskölj. 20 kronor flaskan 100 kronor flaskan. Gör ingen skilnad kan jag säga, som nog testat allt på marknaden inklusive hemgjorda. Jag använder ganska mycket munskölj eftersom jag inte får borsta tänderna 2 gånger om dagen. Tandläkarens order.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Ruter
    mandelskrutten skrev 2020-11-11 10:47:33 följande:

Min Tandläkare sade att det är viktigt för mig med Munskölj och då Flux morgon och kväll.

Långsiktigt blir det stora summor då dessa flaskor kostar en hel del.

Hur gör ni med Munskölj då det är kostsamt?

Massor av pengar är ju definerbart. 1 flaska flux 1000ml kostar 89kr inkl frakt på apotea. Rekommenderade dosen är 10 ml 2ggr om dagen dvs att det går åt 20 ni per dag. 1000ml delat på 20 ml/dag ger att flaskan räcker 50dagar. Det ger en kostnad på 1.78kr dag eller 55kr i månaden. Vilket inte kan annars vara en stor och kostsam produkt.
Svar på tråden Hjälp, tips tack!