• Mammassmå

Bästa vinterskorna för halkrädda?

För dam.

Jag är ärligt talat livrädd för att gå ut när det är halt. Jag har dåliga leder och skadar mig lätt rejält om jag halkar.

Kollat på olika märken, men blir så osäker på vad man ska satsa på. Broddar eller ej tex? Prisklass absolut max 3000.

Kollat på tex eskimo och icebug.

Någon med erfarenhet? Bor i sthlm, så någon större snömängd är inte att räkna med, men det är väldigt nedtrampat och flera backar, så glashalt blir det.

• Svar på tråden Bästa vinterskorna för halkrädda?
  • waliiz

Jag tycker isbroddar man sätter under skon som en sula är toppen. Brukar ha dom när jag går ut med hunden och det har funkat för mig. :) Köpte mina från granngården.

• cosinus

Beror ju på om du behöver kunna gå in med skorna också.

Om du behöver kunna gå in skulle jag ha broddar man sätter på utanpå skorna och lätt kan ta av.

Om du inte ska gå in och inte behöver dubbar under större delen av vintern kan ett alternativ vara såna här: www.best-grip.se/category/skor-halkskydd

Jag har skruvat in såna när jag springer och det ger riktigt bra grepp. Offrade ett par löparskor jag visste passade mina fötter och skruvade fast dubben. Håller inte på att skruva in och ut utan har andra skor för barmark. Så har du några skor som är på upphällningen och bara behöver användas ibland kan du med fördel köra in skruven i dessa och så köpa nya skor till dagar utan halka. 

Ja och så finns såklart alla märken med dubbar, icebugs och annat. Dessa har jag klart sämre koll på

Svar på tråden Bästa vinterskorna för halkrädda?