Regeringens el-fiasko
Är du emot kärnkraft av principiella skäl eller vad är din ståndpunkt?
Är inte emot kärnkraftverk alls, dock så går det inte räkna hem kärnkraftverk idag eller ens nära.
Och lägga så gigantiska summor på statsskulden är direkt korkat, hade den som gör dessa besluten varit i lyxfällan, så hade det varit en svår utskällning på gång.
För så korkat är det.
Sen ser jag hellre att man inväntar nästa generation och i värsta fall bygger mycket begränsat.
Det jag finner så sjukligt intressant här, det är att de på högern har ropat subventioner är det hemskaste på jorden, och sen ska subventioner skuldsätta svensken svårt.
Och sen får man inte glömma all energi parallellt, som tex vindkraftverk som sägs bära sina egna kostnader idag.
Men tydligen ser dessa i högern och klimatförnekarna detta som det hemskaste på jorden, men svårt smutsig kärnkraftverk låtsas dom om att kärnavfall inte existerar.
Undrar vad det fromleriet beror på?
All energi behövs, och pengar måste man tänka på, så skuldsätta svensken så svårt är inte nått bra alls.
Och sen när man ser hur dåligt det går för ekonomin och dessa kärnkraftverk de bygger, så finns det en sak till och fundera på där och hur kommer man förbi detta.
Och jag misstänker summan de har presenterat det ska kosta, att den inte kommer ens vara nära slutsumman.
Eller misstänker, det vet vi redan kommer ske och ska man verkligen skuldsätta sig så svårt?