4-månaders vägrar äta ersättning på dagen
Gah. Varenda dag samma visa. Vår snart 4-månaderstös vägrar flaskan. Hon har ätit ersättning sen dag 1 och aldrig ätit särskilt mycket. Hon är än idag inte uppe i mer än 90 ml per matning en BRA dag. Sen ca 1 mån tillbaka äter hon bara skvättar och då är det även en kamp att mata. Man får inte sitta ner utan måste gå omkring och hon vrider och vänder på huvudet och kroppen så att det är nästan omöjligt att mata. Jag har provat allt. Mata i mörker och tystnad, mata när hon ligger, sitter i sittern, är i famnen, annat en etc. Inget funkar. Tänker jag efter har hon egentligen aldrig haft matro.
Nu är det fick värre än värst. Hon åt ca 60 ml totalt igår under dagen. Omkring 400 ml på natten. Hon är på natten för då sover hon när vi ger.
Har testat introducera lite gröt och pureer vilket däremot blivit en stor succé. Så kul att se lite matglädje! Men ersättning vägrar hon även om man försöker smyga dit flaskan mellan skedarna.
Vad gör man? Jag skulle vilja göra ett försök och liksom skjuta på maten på nåt sätt så att hon inte äter den mesta mängden på natten men går det? Kan man till ex ge mindre mängd vid matningarna på natten så att hon verkligen VILL äta på dagen?
Kan man blanda ersättning med pure så att man smyger i henne ersättningen på så vis?
Tips om att detta är en period undanbedes vänligen, flaskmatningen har aldrig funkat riktigt bra här oavsett flaska/ ersättning osv :((