Hur ser ni andra på oss som pratyknarkar?
Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?
Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion
Som frågan lyder? Hur ser ni andra på oss inte håller på med detta och inte tycker detta är ok?
Vill mest veta vilken syn ni har på oss. Är vi vidriga människor i ers ögen? Vad är er reflektion
Nej det är verkligen inte okej.
Nej, det är inte ok men ser er inte som vidriga för det. Tycker mer synd om er.
Att ni är starkt bidragande till dödskjuningarna bland de kriminella
Vet inte om jag är "dum" eller börjar bli för gammal, men vad betyder ens uttrycket?
Försökte googla men fann inget.
Ja, eller starkt bidragande till den tunga kriminaliteten generellt!
Att ni är starkt bidragande till dödskjuningarna bland de kriminella
Beror på vad du menar med partyknarka? Om man i sin ungdom rökt hasch på någon fest är nåt annat än att man knarkar var och varannan helg.
Till skillnad från många andra länder är det ovanligt med nöjesknarkande i Sverige. Baserat på det jag sett i min egen omgivning så är min fördom att det de lågbemedlade som håller på med det. Ett typexempel vore en arbetslös yngre individ med psykisk ohälsa. Som jag ser det är knarkandet bara ett tecken bland många andra på att den knarkande individen förmodligen halkat fel i livet och inte mår toppen. Tycker inte att partyknarkare är vidriga.
Kan tillägga att jag vet att det nöjesknarkas bland de bemedlade i Stockholm men har ingen egen erfarenhet av det.
Jag ser alla som knarkar som pundare.
Osmarta människor som har dålig karaktär och är svaga som individer.
Givetvis inte alls ok. Det är skadligt att knarka och det vet alla. Har man barn som man ansvarar för dessutom, så är det riktigt oansvarigt att knarka, även om det bara är på fester. Knark går inte ur hjärnan på ett par timmar utan det finns därinne bra mycket längre än så. Även om man själv tycker att man är helt normal så finns risk att hjärnan till slut tar skada.
Vidriga människor är man kanske inte, det är ett starkt ord, men oansvariga, lite "korkade" kanske? Kanske är det människor som inte kan stå emot grupptrycket osv - jag vet inte. Jag vet att om jag får reda på att någon jag umgås med använder droger så skulle jag sluta umgås med denne, för mina barns skull.