• lindappp

blödning tidig graviditet

Hej. Är det flera som blödit/blöder under tidig graviditet? Är i vecka 7+2 ungefär, det började för 1,5 vecka sedan. Började blöda från ingenstans, som en mens ungefär, pågick under 1 dygn sen avtog det helt. 1 vecka senare började jag blöda likadant igen, avtog efter 1 dygn. Blödde i söndags igen, samma sak där. Och blöder idag. Allt ser normalt ut i graviditeten, fostrets storlek, hjärtat slår m.m. Fler som haft såhär? Vad kan det bero på? Trodde vid första blödningen att det var missfall men som tur var, så ser allt bra ut med fostret.

• Svar på tråden blödning tidig graviditet
  • Anonym (Johanna)
    lindappp skrev 2020-12-01 13:00:00 följande:

Hej. Är det flera som blödit/blöder under tidig graviditet? Är i vecka 7+2 ungefär, det började för 1,5 vecka sedan. Började blöda från ingenstans, som en mens ungefär, pågick under 1 dygn sen avtog det helt. 1 vecka senare började jag blöda likadant igen, avtog efter 1 dygn. Blödde i söndags igen, samma sak där. Och blöder idag. Allt ser normalt ut i graviditeten, fostrets storlek, hjärtat slår m.m. Fler som haft såhär? Vad kan det bero på? Trodde vid första blödningen att det var missfall men som tur var, så ser allt bra ut med fostret.

Om du har varit på VUL och sett att fostret lever lär du ju ha frågat läkaren där vad blödningarna kan bero på? Känns väl trovärdigare än att fråga på familjeliv?
  • lindappp

De vet ej vad blödningen beror på, givetvis frågade jag läkaren det(?) . Men formulerar om mig så man slipper sådana tråkiga kommentarer ???? Fler som haft blödningar som allt gått fortsatt bra för? ?

• Jag är bara jag

Blödde rejält v.7 med första barnet. Sen v.18 igen och v.22 med andra barnet. Och som du förstår eftersom jag skriver "barn" så gick det bra. Glad

• Clemmentina
    Anonym (Johanna) skrev 2020-12-01 13:03:32 följande:

Om du har varit på VUL och sett att fostret lever lär du ju ha frågat läkaren där vad blödningarna kan bero på? Känns väl trovärdigare än att fråga på familjeliv?

Det är sällan man vet vad blödningar i tidig graviditet beror på. Inte konstigt att en vill ha stöd och pepp på familjeliv när sjukvården inte kan ge några förklaringar.
  • Clemmentina
    lindappp skrev 2020-12-01 13:00:00 följande:

Jag är i ungefär samma sits som dig och har nu haft blödningar (i varierande omfattning) i en dryg vecka. Har inte gjort något vul ännu (har inbokat i nästa vecka då jag är i vecka 8). Förstår hur jobbigt det känns! Skönt i alla fall att du fått se fostret och att allt ser bra ut.
Svar på tråden blödning tidig graviditet