Ensam på ultraljud
Tänk på kvinnor som går igenom hela graviditeten och barnets liv själva. Då är detta inte så farligt
Tänk på kvinnor som går igenom hela graviditeten och barnets liv själva. Då är detta inte så farligt
Ja resultatet av att utesluta pappan riskerar ju att bli en pappa utan känslomässig anknytning till sitt barn, och en mamma som mer och mer få ta allt ansvar.
Fast det är väl inte så konstigt att pappan vill följa med (om det går). Förstår inte att det skulle vara mer naturligt att ens mamma följer med. Det är ju inte så att det är ?heligt? men även pappan skall ju bli förälder, och det är ju så häftigt att se sitt barn på ultraljud, klart att pappor också tycker det. Och som många sagt ovan, ibland får man trista besked, med dött foster eller andra fel, då är det ju klart fördelaktigt att ha sin partner med sig.
Till TS: vet inte vart du bor, men här i Göteborg kan man betala för att få en liten filmsnutt med sig hem. Inte samma sak såklart men ändå. Jag har gått på tre ultraljud själv under denna graviditeten, klart det är tråkigt för pappan att inte få se, men har vant mig att åka på koller själv. Det viktigaste är ju att han håller sig frisk nog till förlossningen
:)
Fast det var ju inte det min kommentar handlade om utan att det inte är konstigt att pappan tycker det är roligt att följa med.
Och får man besked om dött barn eller något annat allvarligt är det ju inte alls konstigt att man vill ha stöd. Det vill man ju ha med om man får besked om hjärncancer med, även om det är min hjärna och inte min partners som drabbas. Inte alls barnsligt.
Varför tar du så illa vid dig?
Jag blev med barn långt innan corona, jag gjorde alla ultraljud och undersökningar ensam - sambon jobbade.
Det enda han var med på var KUB och där var han så trött att han satt och halvsov så det kunde jag också ha gjort själv.
Det är faktiskt inget farligt eller konstigt att göra saker själv.
Varför tar du så illa vid dig?
Jag blev med barn långt innan corona, jag gjorde alla ultraljud och undersökningar ensam - sambon jobbade.
Det enda han var med på var KUB och där var han så trött att han satt och halvsov så det kunde jag också ha gjort själv.
Det är faktiskt inget farligt eller konstigt att göra saker själv.