Inlägg från: askyfullofstars |Visa alla inlägg
  • askyfullofstars

Gravid och sover så otroligt dåligt. Några erfarenheter?

Hej alla.

Jag undrar om någon har erfarenheter av att vara gravid i första trimestern, dvs inte höggravid med en jobbig mage, och ha otroligt svårt att sova?

Jag är gravid i v.12 och har sovit kasst sedan start. Går och lägger mig i tid men det är som att jag ligger och vilar hela natten, hamnar aldrig i djupsömn. Varje gång jag går och lägger mig känner jag numera bara ångest över nätterna, kan tillägga att jag även har en 1,5 åring som jag är fl med.

Jag vet att kvinnor som är längre gångna kan ha svårigheter men såhär tidigt? Äter lergigan (utan koffein) på kvällen.

Orkar inte ha det såhär mer. Dottern sover hela nätter men jag är ett vrak 24/7.

Tacksam för råd, erfarenheter eller bara en cyberkram,

• Svar på tråden Gravid och sover så otroligt dåligt. Några erfarenheter?
  • askyfullofstars
    yumeyo skrev 2020-12-04 20:56:14 följande:

Hade det också så första trimestern. Alla hormoner gjorde så hjärnan gick på högvarv hela tiden, hade jättekonstiga drömmar och fick ingen djupsömn. Dock som "tur är" har trötthet och utmattning följt mig sedan jag gick in i andra trimestern så nu kan jag sova iaf men orkar inget om dagarna istället. Får hoppas att det börjar jämna ut sig efter vecka 20.

Precis så. Hjärnan är på högvarv!!! Jag drömmer jättekonstiga drömmar med. Jag har sovit bra hela mitt liv typ och bara längtar efter att få sova. Vilken vecka är du i nu?
  • askyfullofstars
    yumeyo skrev 2020-12-04 22:04:18 följande:

16, snart 17. Också andra barnet men min är 9 så han kräver inte lika mycket uppmärksamhet och sover på nätterna.

En väldigt hippiegrej att göra är också att försöka drömanalysera och fundera vaken tid över vad drömmarna betyder och bearbeta de känslorna på dagen.

Så skönt för dig!! Jag brukar vila med dottern på hennes vila vid lunch. Annars är det bara att härda ut det. Igår vaknade jag 07.00 men kunde ändå inte sova vid 23-tiden. Det är som att sova med kroppen fylld av koffein. Hoppas verkligen det blir bättre snart. Hur är din graviditet i övrigt?
Svar på tråden Gravid och sover så otroligt dåligt. Några erfarenheter?