• lh0302

Babysitter med vibration?

Nu la jag säkert den här tråden helt fel men iaf ..

Jag har en snart 4veckors-bebis med väldigt magknip, vilket resulterat i att jag bär på hnm ungefär 24/7 .. Bär sjal och sele är inget alternativ så fick tipset om att skaffa en babysitter med vibration. Det var lättare sagt än gjort att hitta!

Den jag funderar på är Tiny love 3-i-1,
    www.jollyroom.se/babyprodukter/babysitters-gungor/babysitters/tiny-love-3-i-1-close-to-me-babysitter-lux

.. MEN jag hittar inte en enda video eller recension där den faktiskt är igång och vibrerar eller gungar. Med tanke på priset vill jag ändå se den in action så att säga. Någon som kanske har lite erfarenhet av elektriska babysitters?
    Väldigt mycket tack på förhand!

• Svar på tråden Babysitter med vibration?
  • Mortiscia80

För mig låter det enklare, billigare och mer effektivt att ge en liten magmassage :) Om barnet ofta får magknip kanske hen är allergisk mot mjölken.

• lh0302
    Mortiscia80 skrev 2020-12-05 17:45:46 följande:

För mig låter det enklare, billigare och mer effektivt att ge en liten magmassage :) Om barnet ofta får magknip kanske hen är allergisk mot mjölken.

Jaa jag kör mjölkproteinfritt nu och masserar, kör grodan, windi .. allt! Men det är just det där att kunna lägga ifrån mig hnm en stund och få lite avlastning i mellanåt
  • BuoBä

Kolla på blocket, Facebook etc efter begagnade. Då kan du prova om det funkar för er, och sälja utan större tapp om det inte gör det. De används så kort tid ändå så de inte hinner bli särskilt slitna.

• liwas

Är nyfiken på varför bärsele eller sjal inte är ett alternativ?

• Ynnej123

Känner igen det som du beskriver, sonen hade också mycket magknip där i början. Läste en del på nätet och till slut uteslöt vi D-vitamindropparna man får på BVC (ACO, jätte många som upplever biverkningar av den), redan dagen efter blev han lite bättre, veckan efter hade vi en bebis utan magknip! Tänkte mest om ni har de dropparna så kan det vara värt att utesluta (givetvis hittade vi ett annat alternativ, för D vitaminet måste dom ha, nu utan magknip :)

Svar på tråden Babysitter med vibration?