• Finmamma

Gravid v 4+6 och tom livmoder

Gjorde ett tidigt VUL idag pga av smärtor i vänster äggstock. Jag har starka gravtester (fick gravid 2-3 veckor på cb digital på BIM, dvs 14 dagar efter ägglossning). Men läkaren hittade inget annat än en förtjockad slemhinna.

Så nu är det bara till att göra HCG prover varannan dag och vänta. Vill gärna höra era historier. Tycker nämligen att det är jättekonstigt att jag fick gravid 2-4 veckor på BIM och att det ändå inte syns ens en antyda till graviditet i livmodern. Är mest orolig för utomkveds eller något annat sjukligt.

• Svar på tråden Gravid v 4+6 och tom livmoder
  • Finmamma

Är inte så säker på det... Alla tycks se i alla fall en hinnsäck. Känns tungt eftersom detta är en oplanerad ?graviditet?. 4+6 el 5+0 kan inte spela någon skillnad tänker jag.

Hur ska man ens ta ställning till att behålla om man inte ens vet vad som pågår där inne. Vet inte ens vad jag vill.

• Finmamma

Nej, helt säker kan jag inte vara. Men jag känner av att ägglossning skett redan dagen efter. Men som sagt, helt säker kan man inte vara. Får se hur det går imorgon.

Svar på tråden Gravid v 4+6 och tom livmoder