• Mammaliv2

Tips tack orolig mamma

Hej! Ni som ger ersättning till eran barn vilken skulle ni rekommendera och hur ofta ger ni? Jag har en bebis på tre månader som jag ammar men tyvärt så räcker det inte bara med bröstmjölk. Hon är uppe till 3-4 på natten hur ofta ska man ge då? Alltså hon sover o vaknar kommer inte riktigt till ro. Kan ni säga några tips som har eller haft samma problem att barnet är uppe länge på natten det är riktigt jobbigt.

• Svar på tråden Tips tack orolig mamma
  • Byfriidha

Jag har en liten tjej på snart 3 månader (6 januari) som nu bara får ersättning. Kämpade med amningen, men hon blev aldrig nöjd och jag fick bara ont och bröstvårtorna blödde. Så för ca en vecka sedan slutade jag helt, kände inte att det var värt det när jag mådde så dåligt över det, så gick över helt till ersättning.

Men när jag fortfarande ammade så ammade jag båda brösten tills man märkte att hon hade tömt dom, sen erbjöd vi 100 ml ersättning till henne och den slukade hon alltid och blev efter den nöjd. Vi kör på Sempers ersättning babysemp 1 och är nöjda, vi hade nan 1 först men då fick hon ont i magen.

Nu när jag bara kör ersättning så får hon 180ml varje gång och är nöjd efter det. Sover hela nätterna igenom, från 22-09.

• Byfriidha

Glömde skriva att hon får mat vid (isch) kl 9 (somnar om till nästa matning), kl 13 (vaken 2 timmar), kl18(vaken 2 timmar), kl 20(vaken fram tills nästa matning), 22 (sover för natten efter det). Hon kräver mera mat på kvällen????

Svar på tråden Tips tack orolig mamma