• secretvera

6 månaders bebis sover knappt något!!

Hejsan! Min dotter som är 5 snart 6 månader har för några veckor sedan börjat sova extremt dåligt!

Hon har sedan födsel sovit väldigt bra bortsett från att hon vaknar upp varje 3-5e timme för att äta men somnat om direkt!

Hon har alltid somnat runt 6-9 på kvällen och sovit i ungefär 10-12 timmar per natt och sedan haft sina små tupplurer under dagen.

Nu är hon så aktiv hela tiden och man vet aldrig när hon kommer somna.

Jag har försökt att köra på rutin att hon ska läggas vid 6-8 tiden på kvällen och jag badar henne och gör iordning rummet och försöker prata lågt och säger till henne att det är sovdags. Men på senare tid har hon haft så mycket energi att hon istället vänder sig om och vill vara på mage och leka eller börjar skrika och gråta och vill absolut inte sova även fast hon gnuggar ögon och gäspar.

Det hela har slutat att jag kan spendera timmar att försöka få henne att somna och tillslut ger upp och låter henne leka tills hon blir helt utslagen varpå hon somnar och sedan sover 30 minuter och är redo för 4 timmar av aktiviteter.

Hon sover tillslut max 6 timmar men det kan vara utspritt och vissa dagar somnar hon som nu klockan 3 på natten och andra dagar somnar hon 11 på dagen.

Allt gick så bra innan och nu helt plötsligt vill hon bara inte. Jag blir utmattad för min sömn ryker också.

Hon har även börjat vända sig från rygg till mage direkt när hon vaknar och när hon inte orkar vara på mage längre så kör hon ansiktet rakt ner vilket skrämmer mig ganska mycket för hon har inte riktigt fått in det med att rulla tillbaka och hon vänder aldrig huvudet åt sidan för att få luft.

Svar på tråden 6 månaders bebis sover knappt något!!