Anonym (Tusselulle1) skrev 2020-12-19 00:03:19 följande:
Hej och tack för svar!
Jag har inte blivit undersökt stående. Fick enbart knipa under gynundersökningen men inte hosta.
Fysio sa att jag ska fortsätta göra mina övningar som jag så "blir det nog bättre". Dock har jag aldrig gjort någon gynekologisk undersökning hos fysio.
Inte hört talas som triggerpunktbehandling, något du gjort?
Jag vet inte om jag är överspänd. Känns som att jag söker mig till gyn, sjukgymnast fysio och ingen verkar lyssna. Utan säger att allt ser normalt ut förutom sjukgymnast som är duktiga på att förklara övningar och annat man kan göra för att stärka bäckenbotten.
Jag känner mig bortviftad vart jag än går.
Jag känner ju så stor skillnad på min slidöppning efter födsel så jag kan liksom inte förstå att "inget syns".
Jag födde med akut kejsarsnitt men var öppen 10cm och försökte krysta i 8 timmar.
Då
Anonym (Tusselulle1) skrev 2020-12-19 00:03:19 följande:
Hej och tack för svar!
Jag har inte blivit undersökt stående. Fick enbart knipa under gynundersökningen men inte hosta.
Fysio sa att jag ska fortsätta göra mina övningar som jag så "blir det nog bättre". Dock har jag aldrig gjort någon gynekologisk undersökning hos fysio.
Inte hört talas som triggerpunktbehandling, något du gjort?
Jag vet inte om jag är överspänd. Känns som att jag söker mig till gyn, sjukgymnast fysio och ingen verkar lyssna. Utan säger att allt ser normalt ut förutom sjukgymnast som är duktiga på att förklara övningar och annat man kan göra för att stärka bäckenbotten.
Jag känner mig bortviftad vart jag än går.
Jag känner ju så stor skillnad på min slidöppning efter födsel så jag kan liksom inte förstå att "inget syns".
Jag födde med akut kejsarsnitt men var öppen 10cm och försökte krysta i 8 timmar.
Då har du legat fyllt öppen alldeles för länge och krystat allldeles för länge. Har du fött flera barn? För annars bör du åtminstone inte ha trasiga muskler.
Om du varit hos fysio som inte undersökt dig så måste du söka dig till någon annan. Denne fysio är inte trovärdig.
Överspänd ka. Du absolut vara. Lika viktigt som att knipa är att slappna av. Kniper man för
Mycket är risken att musklerna blir överspända, med andra ord de är konstant i spänt läge. Då går det inte att träna upp styrka och risken är också att du får ont.
Triggerpunktsbehandlinh innebär att du trycker på musklerna för att öka blodgenomströmning och lära musklerna att slappna av.
Vad bor du? Kanske kan lotsa dig till bättre fysio