Inlägg från: furelise |Visa alla inlägg
  • furelise

Lära sova själv och läggningsrutiner!

Vi är i samma sits. Det mest onödig köp var nog spjälsängen och nestet, inte en enda gång sov hon i dem :) Hon antigen sover i 1) rullande vagn 2) famnen 3) vår stora säng om jag ligger bredvid 4) babybjörn babysitter om man vaggar, men där vill jag inte ha henne längre tid. Vi samsover, jag måste ligga bredvid så tyvärr när det är läggdags för bebisen så är det läggdags för mig med. Hon kollar typ var 20e-30e minut om tuttarna är där, för säkerhetens skull :) Pappa duger inte, får även panik när hon vaknar och ser mitt ansikte. Känner hon tuttorna med händerna vaknar hon inte ens. Om jag går vaknar hon bara efter 2-5 min. Har jag tur kan jag kissa.

Jag följer och hoppas på kloka tips, men jag tror vi måste ge barnen det närhet de behöver. Irriterande att hålle henne i famnen för två timmar i eftermiddagen när jag har så mycket att göra, men hon behöver sitt sömn och jag älskar att pussa den lilla huvudet för timmar :) På allvar hon är 4 och halv mån nu, aldrig lyckades jag göra något om jag var själv med henne. Vi flyttar om 6 veckor, Gud vad jag hoppas att jag kan börja packa hushållet snart.... 1timme/dag och jag är nöjd...

Svar på tråden Lära sova själv och läggningsrutiner!