10 månaders bebis. Rutiner!!!!
Hej! Alltså detta blir kanske både rörigt och lång text men hoppas att någon har tips! Min dotter är 10.5 månad nu, sen födsel har hon aldrig sovit i mer än 3 timmar sammanhängande sömn. Hon har aldrig varit riktigt intresserad av mat förrän runt 8 mån. När hon blev intresserad så skall hon endast plocka maten själv, vägrar att bli matad! Hon är kräsen med maten med. Det ända som går hem är mos,köttbullar, rån med leverpastej. Vi har testat ett ofantligt många gånger att vänja bort med nattmål. Testat att fasa ut det, testat att bara ge vatten, inget funkar!! Hon har alltid ätit ersättning. Sen på allt detta verkar hon vara en kvällsbebis. Spelar ingen roll om vi tagit upp henne 06.00 på morgonen och sovit korta pass på dagen, längre pass, färre pass, oavsett hon somnar aldrig innan 21.00 lägger man henne vid 19 när hon är sjukt trött så tar hon istället en powernap på ca 30 min sen är hon i Full rulle tills 21.00 . Vi har testat att bada men hon tycker ju de är svin roligt och inte att de blir en avslappnad stund.
Vad fan skall jag göra!?
Hon har alltid somnat med sin speldosa på och att vi klappar henne tills hon somnar. Snälla säg att någon vet vad vi borde testa!!! Jag skall väl inte behöva vänta till hösten 2021 då hon börjar förskolan för att få en rutin på allt!?
:(