Hjälp mig att bestämma vad jag ska göra i livet nu
Hej! Jag är en 27årig tjej, lever ensam med en ganska stor hund. Jag har kommit till ett stadie var jag nu vill göra något. Just nu har jag utbildning inom vården, fasttjänst, bil, hem, allt detdär. Men nu vill jag göra något mer då, mina vänner gifter sig, skaffar barn, flyttar och allt detdär, själv är jag nybliven singel och har haft förhållande på förhållande hela vuxna livet och nu är det nog....
Nu är det dags för jag-tid, synd att man hann bli 27 innan man tog jag-tid... Nåja, nu ber jag er om hjälp, vad hade ni valt av de två alternativen jag nu kommer att skriva ner?
Alt 1. Ta tjänstledigt från mitt nuvarande jobb och flytta utomlands och jobba. Jag syftar mest på de nordiska länderna. Att flytta utomlands och jobba nåt år känner jag att hade tillfredställt mig och då fortsätter jag att ha en ekonomi också vilket är ett stort plus.
Alt 2. Starta min drömutbildning, en uppgradering inom vården. Utbildningen är dock 4 år lång vilket känns långt med tanke på min stigande ålder. Sedan är det ju det med ekonomi, ingen lön och massa studielån känns skrämmande... Och boende med hunden...
Men OM jag skulle börja drömutbildningen, skulle ni då söka in nu direkt detta året eller skulle ni vänta till nästa år? Nästa år för mig innebär att då har jag fått betalt bort ett lån+någon avbetalning som jag har för tillfället så är alltså helt skuldfri nästa år och därmed har jag inga åna utgifter. Dessutom kräver utbildningen ett fystest vilket jag också kunnat träna lite mer på då innan jag startar utbildningen. Men minus med allt detta är ju att då är jag ju ännu äldre och startat ännu ett år senare...