• furelise

Min bebis är rikets vackraste

Är nybliven förälder och är helt övertygad om att min bebis är rikets sötaste och vackraste.

Jag vet att det finns en pytteliten möjlighet till att jag inte är helt objektiv. :) Även om rent intellektuellt vet jag hur dumt det är, händer det ofta vid promenader att jag tycker synd om andra föräldrar då deras bebis inte är så perfekt som min.

Jag vet att det är helt löjligt och förstås ingenting jag säger, utan en känsla jag går runt med. Kände ni detsamma? Nån som känner igen sig? :) #perfectbabies

• Svar på tråden Min bebis är rikets vackraste
  • qvist
    furelise skrev 2021-01-07 01:20:45 följande:

Är nybliven förälder och är helt övertygad om att min bebis är rikets sötaste och vackraste.

Jag vet att det finns en pytteliten möjlighet till att jag inte är helt objektiv. :) Även om rent intellektuellt vet jag hur dumt det är, händer det ofta vid promenader att jag tycker synd om andra föräldrar då deras bebis inte är så perfekt som min.

Jag vet att det är helt löjligt och förstås ingenting jag säger, utan en känsla jag går runt med. Kände ni detsamma? Nån som känner igen sig? :) #perfectbabies

Helt fel. Min bebis är sötast. Det är han som sätter standarden.

Objektiv? Jag?
  • Anonym (Alla)

Tycker alla bebisar är fula, har inga egna och inga ska det bli. Ser ut, luktar och beter sig som skalliga, sura gubbar.

• Anonym (Ronka)

Håller med dig. Din bebis är tveklöst Sveriges vackraste.

• Anonym (Nehe du)

Min bäbis är vackrast! Hårig är hon också, fyra tassar med, gapar inte behöver inte blöja, så inte bara vackraat, utan den mest perfektaste också! ;)

Vanliga människobäbisar är bara rosa/röda små skrynkliga svampar typ.

• Anonym (-)

Haha. Gud vad jag och sambon har pratat om det här. Man hörde ju innan man själv fick barn att man kommer tycka sitt barn är vackrast och jag undrade lite om alla föräldrar med "fula" bebisar faktiskt såg det eller också tyckte dom var världens finaste. Har funderat över det många gånger nu om vår bebis faktiskt är så otroligt , overkligt söt som vi tycker haha. 

• Anonym (Mymlan)

Ja! Min dotter var den sötaste bebisen som någonsin setts. :D

• Anonym (eee)
    furelise skrev 2021-01-07 01:20:45 följande:

Haha nej, men det är väl föräldrakärleken som slår till, inget konstigt. 
  • Anonym (Nu)

Nä, min bebis är finast. Det hoppas jag att alla föräldrar känner med sina barn. Sambon och jag har på skoj ojat oss över det. "Vad tror du de andra föräldrarna känner, nu när vi fick det sötaste barnet?". Ingen förälder kan vara helt objektiv i den här frågan.

• Anonym (Sötast)

Så känner nog de flesta föräldrar, haha. Jag har tyckt att mina bebisar har varit jättesöta, tills jag har tittat tillbaka på bilder från bebistiden och sett att de har varit precis lika fula som alla andras bebisar ;) Kanske är det hormonellt?

• furelise

Härligt att så många känner så :))))

• Anonym (Rutinerad morsa)

Jag hade också värdens finaste bäbisar.
    De log tannalöst och sträckte glatt sina goa knubbiga armar mot en.
    Nu har de förvandlas till tonårsmonster, rangliga, trotsiga och bortskämda.

• furelise
    Anonym (Rutinerad morsa) skrev 2021-01-07 21:56:18 följande:

Jag hade också värdens finaste bäbisar.

De log tannalöst och sträckte glatt sina goa knubbiga armar mot en.

Nu har de förvandlas till tonårsmonster, rangliga, trotsiga och bortskämda.

:))))))))
  • Byfriidha

Men herrgud ja. Min lilla tjej är sötaste lilla bebisen någonsin, såklart. Varje gång hon ler så grinar man ju, för söt. Hon är på dagen precis 3 månader nu. Något tokig blir man när man blir förälder haha.

Tyckte hon var det finaste jag någonsin sätt samma sekund hon föddes och lades på mitt bröst, ner blodad, vit kläggig, skelade, ihop pressat huvud, svullen, och så vidare hahah

• Anonym (Jennie)

Tror mammor blir förälskade i sina bebisar och inte ser nått annat än de vackraste som någonsin skapats!

De tyckte jag också att min flicka var. Nu är hon snart ett år och är faktiskt jättefin. Men de var hon inte i början ser jag nu, när jag ser tillbaks på de typ tusentals kort jag tagit på henne sen dagen hon föddes.

• Anonym (s)

Det är en relativ fråga. Ja för dig är det den vackraste. För alla andra nej.

• cosinus

Min äldsta var otroligt söt som bebis. Sådär så det nästan blev pinsamt för att vi kunde sitta 8-10 mammor på ett café och folk som ingen av oss kände kunde stanna upp och kommentera min bebis och hur söt hon var men ingen av de andras.

Det hände aldrig med småsyskonen kan jag ju säga :) den ena var inte söt alls faktiskt. Storkbett, mager och rätt anskrämlig men underbar ändå. De två övriga var nog högst vanliga bebisar. Söt för mig men inte så det stack ut.

• Anonym (123)

Min dotter 1.5år är verkligen världens sötaste och alltid varit med sina stora bruna ögon <3 äldsta dottern dock var verkligen enormt vacker och söt som bebis, folk stannade alltid av och kommenterade hur otroligt fin hon var, till pch med bb personalen gick runt och visade upp henne för varandra. Även hon med bruna ögon och guldiga korkskruvar i håret. Idag är hon 17år och jätte fin, men kanske inte så man skulle vända sig om efter henne. Inget hon kämpar för att göra heller utan hoodies med luvan på huvudet eller håret åt alla håll är hennes stil

Svar på tråden Min bebis är rikets vackraste